خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خبرگزاری ایلنا:

خبرنگاران بدون بزرگنمایی مسائل و اخبار را منعکس کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۴

خبرنگاران بدور از حب و بغض، مسائل جناحی و نیات شخصی اقدام به تهیه و ارسال خبر کنند/ خبرنگاران باید بدور از فعالیتهای باندی و جناحی خبرنگاری کنند.

ایلنا - تهران: مدیرعامل خبرگزاری کار ایران، ایلنا بر تهیه اخبار بدور از هر گونه فعالیت جناحی و باندی و نیز پرهیز از بزرگنمایی و سیاه نمایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسرافیل عبادتی پیش از ظهر پنجشنبه در اولین بخش دومین نشست نمایندگان استانی ایلنا در تهران اظهار داشت: تهیه خبر بر اساس احساسات موضوعی است که اصل خبرنگاری را زیر سئوال می‌برد و یک خبرنگار موفق کسی است که با غلبه بر احساسات و نیات و علائق شخصی خود خبر تهیه کند.

وی افزود: از آنجایی که انعکاس مشکلات و مسائل بخش مهمی از کار اطلاع رسانی و خبر است که نمی‌شود از آن صرفنظر کرد، باید مراقب بود در تهیه اخبار و گزارشات انتقادی، دچار سیاه نمایی و بزرگنمایی نشویم.

اخبار کاندیداهای انتخاباتی بدون حب و بغض پوشش داده شوند

عبادتی خاطرنشان کرد: همچنین خبرنگاران باید بدور از فعالیتهای باندی و جناحی خود اقدام به تهیه و تنظیم خبر کنند و به خصوص در زمان انتخابات اخبار همه کاندیداهای انتخاباتی را بدور از حب و بغض پوشش خبری دهند.

مدیرعامل خبرگزاری ایلنا با اشاره به تفاوتهای کارکردی روزنامه و خبرگزاری تصریح کرد: فضای سایبر و اطلاع رسانی جدید با فضای سنتی روزنامه نگاری متفاوت است و در این مسیر خبرنگاران باید به روز باشند و اطلاعات خود را همواره تازه نگاه دارند.

وی تاکید کرد: چنین فضایی ایجاب می‌کند، خبرنگاران به خلاصه نویسی و موجز گویی توجه ویژه داشته باشند و در اخبار و گزارشات خود از قصه‌پردازی و طویل گویی بپرهیزند تا مخاطب در کمترین زمان ممکن مطلب مورد نظر خود را دریابد.

عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی انحصار خبرگزاری ایلنا در خصوص وجود گروه مستقلی به نام سرویس کارگری از خبرنگاران و نمایندگان استان‌ها خواست به انعکاس منصفانه و بدور از سیاه نمایی اخبار حوزه کارگری اقدام کنند.

رعایت خط قرمزها توسط خبرنگاران ضروری است

وی همچنین خواهان رعایت خط قرمزهای تعیین شده، رعایت حدود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توجه به اقتضائات زمان و مکان تهیه خبر، نگاه به خط قرمزهای استانی و نیز توجه خبرنگاران به قوانین مطبوعات در هنگام تهیه و تولید خبر شد.

مدیرعامل خبرگزاری خواهان رعایت شان خبرنگاران توسط خودشان شد و تصریح کرد: زمانی که‌ شان خبرنگار از سوی خودش حفظ شود، مسئولان و مخاطبان نیز به جایگاه او احترام خواهند گذاشت و جا دارد نمایندگان استانی با توجه به‌شان خبرگزاری در استانهای خود در راستای وحدت هر چه بیشتر کشور و انعکاس صادقانه و منصفانه مشکلات قدم بردارند.

دومین نشست نمایندگان استانی ایلنا صبح پنجشنبه در تهران آغاز به کار کرده است.

در این نشست ضمن بررسی مسائل و مشکلات اداری و خبری نمایندگان استانی، کارگاه آموزشی، تبیین آخرین سیاستهای ایلنا، نحوه فعالیت خبرنگاران در ایام انتخابات و.... در دستور کار قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز