خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بوشهر:

نقص در قوانین موجب محدود شدن عملکرد شوراها شده است

کد خبر : ۶۷۲۰۱

شوراها هنوز نتوانسته اند در جایگاه واقعی خود که در قانون اساسی تعریف شده قرار گیرند که امیدوارم این مهم با حمایت مسئولان و مردم محقق شود.

ایلنا-بوشهر: رئیس شورای شهر بوشهر، رفتارهای سلیقه ای در شهرداری را عمده گلایه های شهروندان عنوان نمود و تصریح کرد: در شورای دوره سوم از اقدامات سلیقه ای در شهرداری جلوگیری کردیم و شهرداری ضابطه مند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر، مسعود شکوهی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و تشکیل شوراها در دولت آقای خاتمی در اردیبهشت ماه سال 77 گفت: معتقدم شوراها توانسته اند بعنوان بازوان مدیریتی نقش خوبی در روند اداره شهرها و روستاها ایفا کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه باتوجه به اینکه شوراها موثرترین نهاد در حاکمیت هستند، اما بخاطر نقص قوانینی همواره با مشکلات و چالش های بسیاری روبرو هستند.

وی اضافه کرد: شوراها هنوز نتوانسته اند در جایگاه واقعی خود که در قانون اساسی تعریف شده قرار گیرند که امیدوارم این مهم با حمایت مسئولان و مردم محقق شود.

وی با بیان اینکه شورای سوم عملکرد قابل دفاعی دارد، به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا پرداخت و اظهار داشت: در شورای دوره سوم تلاشمان بر این بود که شهرداری را از سازمانی خدمات محور محض به سمت خدماتی فرهنگی سوق دهیم؛ چرا که وظیفه ی شهرداری تنها جمع آوری زباله، آسفالت کوچه و خیابان و صدور پروانه ساختمانی نیست و بخش فرهنگی، اجتماعی شهر نیز بسیار حائز اهمیت است تا شهروندان حق و حقوق خود را بهتر بدانند.

شکوهی در ادامه تشکیل شورایاران محلات، تأسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، مکانیزه کردن جمع آوری زباله ها، راه اندازی 4 مرکز خرید شهرداری، بازگشائی خیابان امام رضا (ع)، گذر 75 متری خروجی بوشهر، موظف نمودن شهرداری در امور مالی جهت شفاف سازی با تغییر در سیستم مالی از حسابداری نقدی به تعهدی، تخفیف ویژه برای فرهنگیان، تخفیف عوارض مسکونی و تقسیط عوارض شهروندان، طرح سماندهی تبلیغات محیطی، تصویب ضوابط طرح جامع شهری، برگزاری مراسم بزرگداشت روز بوشهر و روز ملی خلیج فارس، اجرای پروژه های تحقیقاتی، افتتاح حساب برای هنرمندان – ورزشکاران و نخبگان شهر، افتتاح حساب در بانک انصار برای آن دسته از شهروندانی که در پرداخت عوارض شان با مشکل مواجه هستند، را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در شورای دوره سوم شهر بوشهر عنوان کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر یادآور شد: باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات چهارمین دوره شورای شهر هستیم بخاطر آنکه شائبه تبلیغاتی ایجاد نشود سعی کردیم در هفته شورا برنامه های خاصی نداشته باشیم، اما مشوق هائی را برای شهروندان در نظر گرفته ایم.

تمایل به سرمایه گذاری در شهر بوشهر کمرنگ بود

شکوهی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید "عملکرد شورای سوم در جذب سرمایه گذار چگونه بوده است"، گفت: باتوجه به اینکه فضای سرمایه گذاری در بوشهر متأثر از فضای حاکم بر کشور است و بخاطر وضعیت اقتصادی و سیاسی و مشکلاتی که کشور با آن روبروست، علی رغم برخی اقدامتی که در شهر انجام شده، اما متأسفانه تمایل به سرمایه گذاری در شهر بوشهر کمرنگ بود.

وی، راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری شهرداری را اقدام موثر شورا برای تکریم و جذب سرمایه گذاران در بوشهر دانست و افزود: مطالعات بخش ساحل را نداشتیم و حتی برآورد و امکاناتمان در حوزه سرمایه گذاری با مشکل مواجه بود، اما خوشبختانه اکنون بخش عمده ای از این مشکلات مرتفع شده و امیدواریم بحث سرمایه گذاری در شهر بوشهر شتاب بهتری به خود بگیرد.

مسعود شکوهی، رفتارهای سلیقه ای در شهرداری را عمده گلایه های شهروندان عنوان نمود و تصریح کرد: در شورای دوره سوم از اقدامات سلیقه ای در شهرداری جلوگیری کردیم و شهرداری ضابطه مند شد.

وی گفت: همچنین قبلاً شهروندان گلایه مند بودن که نامه هایشان در شهرداری ناپدید شده، اما با تلاش دوستان در سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سیستم مکاتبات و بایگانی شهرداری بصورت الکترونیکی شد، بگونه ای که اکنون تمامی نامه ها ثبت سیستم می شود و پیگیری نتایج نامه ها توسط شهروندان به راحتی صورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز