خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس بوشهر:

مسبب سرقت بانک ملی شبانکاره بی‌توجهی مسئولان آن هستند

کد خبر : ۴۰۴۸۹

مقصر و مسبب اصلی سرقت مسلحانه بانک ملی شبانکاره مسئولان بانک هستند که با وجود اخطار کتبی پلیس و مصوبه شورای تامین استان مبنی بر نصب دوربین مداربسته و آژیر خطر در بانک‌ها، به این موضوع بی‌توجهی کردند.

ایلنا - بوشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان این‌که سارقان مسلح بانک ملی شبانکاره شناسایی شده‌اند، گفت: قول می‌دهم تا مصاحبه بعدی‌ام، خبر دستگیری‌شان را اعلام کنم.

به گزارش ایلنا؛ سردار حیدر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در نشستی خبری افزود: هرچند مبلغ سرقتی از بانک ملی 50 میلیون تومان- که تقریبا معادل سرقت 3 خودرو است - بوده، ولی سرقت مسلحانه جزو جرایم خشن به‌شمار می‌آید و حساسیت اجتماعی بسیاری در دارد.

گفتنی است سه شنبه گذشته ساعت 8 صبح، 3 سارق که یکی از آن‌ها سلاح کلاش در اختیار داشت، وارد بانک ملی شبانکاره شدند  و ئس از سرقت،  با موتورسیکلت گریختند.

مسبب سرقت از بانک، مسئولان آن هستند

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: از نظر بنده، مقصر و مسبب اصلی سرقت مسلحانه بانک ملی شبانکاره مسئولان بانک هستند که با وجود اخطار کتبی پلیس و مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر نصب دوربین مداربسته و آژیر خطر در بانک‌ها، به این موضوع بی توجه بوده‌اند که زمینه بروز جرم را فراهم کرده است.

آیا بانکی که یک میلیارد تومان گردش مالی دارد، از نصب دوربین و آژیر ناتوان است؟

سردار عباس زاده خاطرنشان کرد: بانکی که روزانه یک میلیارد تومان گردش مالی دارد، آیا از نصب آژیر خطر 50 هزارتومانی و تجهیز آن به دوربین مداربسته عاجز بوده است؟

وی با اشاره به حضورش در محل حادثه، افزود: چند متر آن طرف‌تر از بانک، مغازه‌ای که درآمد روزانه‌اش شاید به 100 هزارتومان هم نرسد، دوربین مداربسته دارد، آن وقت آیا پذیرفتنی است بانکی که به کارکنانش تسهیلات بدون بهره می‌دهد و گردش یک‌میلیارد تومانی در روز دارد، از نصب تجهیزات ایمنی ناتوان باشد؟

جلوی پرداخت خسارت بانک توسط بیمه را گرفته‌ایم

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه، سه سارق با یک اسلحه وارد بانک شده و از طریق ایجاد رعب در مأموران و مشتریان، همگی را در اتاقی محبوس کرده و 50 میلیون تومان وجه نقد را با خود برداشته و متواری شدند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بانک‌ها با بیمه کردن پول خود در برابر سرقت‌ها، حساسیت لازم را برای نصب تجهیزات ایمنی و مقاومت منطقی در برابر سارقان از دست داده‌اند، از این رو ست که می‌بینیم نسبت به مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر الزامی بودن نصب دوربین مداربسته در بانک ملی شبانکاره بی‌توجهی شده است.

سردار عباس زاده تصریح کرد: جلوی پرداخت خسارت این بانک توسط بیمه را گرفته‌ایم تا تلنگری به بقیه بانک‌ها باشد که بی‌احتیاطی‌شان، زمینه‌ساز ناامنی در جامعه نشود.

قول می‌دهم سارقان را تا مصاحبه بعدی دستگیر کنیم

فرمانده پلیس استان گفت: با وجود بی‌احتیاطی محض از سوی مدیران بانک شبانکاره، اما سارقان شناسایی شده و به سرنخ‌هایی خوبی درباره آن‌ها دست یافته‌ایم.

عباس زاده افزود: همین‌جا به شهروندان و هم استانی‌ها قول می‌دهم تا مصاحبه بعدی، خبر دستگیری سارقان را اعلام کنم.

سرقت مسلحانه در استان، 40 درصد کاهش یافته‌است

این مقام انتظامی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: سرقت‌های مسلحانه استان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه، 40 درصد کاهش یافته است. همچنین پارسال 4 سرقت مسلحانه بانک در استان ثبت شد که امسال یک مورد رخ داده که مربوط به بانک ملی شبانکاره است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز