خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

کمربند ایمنی و کیسه هوا در تصادفات مکمل یکدیگرند

کد خبر : ۹۳۰۵۷

۷۵ درصد کسانی که در اثر تصادف خودرو از وسیله نقلیه پرتاب می‌شوند در اثر ضربه فوت می‌کنند و کمربند ایمنی بزرگ‌ترین عامل حفاظت فرد در پرتاب از وسیله نقلیه در اثر تصادف است.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: کمربند ایمنی و کیسه هوا در وقوع تصادفات مکمل یکدیگرند.

به گزارش ایلنا سرهنگ «محمد رسولی» با اعلام این مطلب گفت: تحقیقات و آمار پزشکان نشان می‌دهد که موثر‌ترین وسایل کاهش مرگ و میر و جراحات جدی در تصادفات کمربند ایمنی است.

وی عنوان کرد: ۷۵ درصد کسانی که در اثر تصادف خودرو از وسیله نقلیه پرتاب می‌شوند در اثر ضربه فوت می‌کنند وکمربند ایمنی بزرگ‌ترین عامل حفاظت فرد در پرتاب از وسیله نقلیه در اثر تصادف است.

سرهنگ رسولی افزود: کیسه‌های هوا وسایلی فعال و پر انرژی که معمولا به عنوان یک وسیله تکمیلی برای کمربند ایمنی طراحی شده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر سرنشین خودرویی کمربند ایمنی نبسته باشد خاطرنشان کرد: ممکن است سرنشین خودرو در اثر تصادف قبل از اینکه کیسه هوا باز شود سر او به داشبورد اصابت کند و صدمه ببیند این اتفاق به خصوص در مورد کسانی که به خاطر سایز خود صندلیشان را به فرمان نزدیک‌تر می‌کنند بیشتر احتمال وقوع دارد.

وی گفت: کیسه هوا در حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باز می‌شوند در صورتی که سرنشین خودرو زود‌تر از این زمان سرش با خودرو برخورد می‌کند و خطر جدی برای او وجود دارد وچنانچه فرد کمربند ایمنی را نبندد سرش به جلو خودرو برخورد کرده و بعد کیسه هوا باز می‌شود. پس لازمه استفاده از کیسه هوا بستن کمربند ایمنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز