خبرگزاری کار ایران

جشن بزرگ سالروز آزادسازی مهران در پارک چغاسبز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری جشن گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران خبر داد.

ایلنا: علی گهرسودی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشن بزرگ با حضور اقشار مختلف مردم ساعت ۲۲ امشب (شنبه 8تیرماه) در پارک تفریحی چغاسبز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان آزادسازی مهران است، افزود: از این طریق می‌توان حماسه سازی‌های ۸ سال دفاع مقدس را در استان ایلام به ویژه عملیات آزادسازی مهران برای جوانان در حال و آینده بازگو و الگوسازی شود.

گهرسودی، تصریح کرد: آزادسازی مهران از روزهای بزرگ ملی در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود بنابراین باید برنامه‌ریزی ملی، برای گرامی‌داشت این روز انجام شود.

وی، ابراز کرد: نهاد‌ها و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی برای شناسایی مهران قهرمان در سطح کشور باید گام‌های جدی بردارند و جشن آزاد سازی مهران باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات کربلای یک، تجلیل از جانبازان آزادسازی مهران، دعوت از شاعران برجسته و قرائت شعر با محوریت مهران و پایداری، دعوت از یکی فرماندهان عملیات کربلای یک، بیان خاطرات رزمندگان در آن عملیات از برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

وی، در پایان اجرای موسیقی، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی خوشنویسی، عکاسی، طراحی، نقاشی در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی مهران عنوان کرد.

گهرسودی، در پایان از عموم مردم شهید پرور و ولایی ایلام به ویژه جوانان و نوجوانان برای شرکت در این مراسم جشن دعوت کرد.

گفتنی است، شهرستان مرزی مهران در ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای یک، با همت رزمندگان ایثارگر ایرانی اسلامی از اشغال رژیم بعثی خارج و به دامن میهن اسلامی بازگشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز