خبرگزاری کار ایران

احداث بیش از 90 درصد شبکه فاضلاب شهر ایلام

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۶۷

در شهر ایلام بیش از 90 درصد شبکه فاضلاب احداث شده که استان ایلام در کشور به دلیل بالا بودن احداث شبکه فاضلاب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

ایلنا: به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، با حضور مدیر عامل شرکت و خبرنگاران رسانه‌های جمعی کنفرانس مطبوعاتی در ستاد شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایلنا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: بحث آب یک بحث کشوری، منطقه‌ای یا استانی نیست. آب ماده‌ای است که حیات بدون آن میسر نیست و با توجه به اینکه جمعیت جهان سه برابر شده در حالیکه مصرف آب شش برابر شده است.

وی ادامه داد: در سال 1335 سرانه مصرف آب به ازای هر نفر 6860 متر مکعب در سال بوده و امسال به ازای هر نفر سرانه مصرف آب 1750 مترمکعب در سال کاهش یافته است.

وی بیان داشت: 398هزار نفر جمعیت شهر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام قرار دارند که این جمعیت در 19 شهر استان ایلام است.

بیرنوندی اضافه کرد: در حال حاضر33 میلیون متر مکعب آب از منابع مختلف که 70 درصد آن منابع زیرزمینی و 30 درصد آن منابع سطحی است برای استفاده مردم در استان استحصال می‌شود که در این راستا13 ایستگاه پمپاژ آب می‌باشد و در شبانه روز 41 هزار متر مکعب آب تصفیه شده داریم و همچنین یک باب تصفیه خانه آب ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در بحث فاضلاب 180 هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام قرار دارند.

بیرنوندی اضافه کرد: سال گذشته میزان مصرف آب در استان 25 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان مصرف آب در شهرهای ایلام و ایوان و کمترین میزان مصرف در شهرهای مهران و آبدانان بوده است.

در بحث کارهای عمرانی حدود 28 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در سطح استان داشتیم. همچنین سه حلقه چاه در سال گذشته حفر شد. برای اولین بار در استان از نمک طعام برای ضدعفونی آب شرب شهر ایلام استفاده کردیم.

وی بیان داشت: در بحث کنتورهای فرسوده و خراب 7000 مورد تعویض داشته‌ایم و همچنین 37 کیلومتر شبکه جدید در بحث فاضلاب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در شهر ایلام بیش از 90 درصد شبکه فاضلاب احداث شده که استان ایلام در کشور به دلیل بالا بودن احداث شبکه فاضلاب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

همچنین برای اولین بار میزان مصرفی آب خانوار از طریق پیامک صورت می‌گیرد که در سال‌های گذشته قرائت کنتور مشکلاتی را در پی داشته است.

وی بیان کرد: برای اولین بار شرکت آب و فاضلاب استان ایلام طی یک تفاهمنامه با پتروشیمی ایلام که حدود 28 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک کار خط انتقال آب از سد چم گردلان به ایلام در میان مدت اجرا خواهد شد.

بیرنوندی بیان کرد: شهرهای ایلام، دره شهر، مهران، دهلران دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند و تصفیه خانه سرابله 35درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: طی 22 ماه گذشته آلودگی میکروبی آب، توسط دستگاه نظارت آب صفر بوده و آلودگی آب نداشتیم.

در استان ایلام میزان کلرستجی 97 درصد است که استاندارد کشوری 95 درصد است که استان ایلام دو درجه از استاندارد کشوری بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز