خبرگزاری کار ایران

واحدهای تولیدی ایلام از پرداخت کارمزد خدمـاتی معاف می شوند

کد خبر : ۶۵۷۱۰

با توجه به مصوبه شورای عالی استاندارد کلیه کالاهای صنعتی تولید داخل که تا پایان سال 1393 موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شوند از پرداخت کارمزد خدمات معاف می شوند .

معاون منابع انسانی و امور پشتیبانی اداره کل استاندارد ایلام اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی استاندارد به منظور حمایت از تولید ملی، کلیه کالاهای صنعتی تولید داخل که تا پایان سال 1393 موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شوند از پرداخت کارمزد خدمات به میزان شش در هزار فروش معاف می باشند.

به گزارش ایلنا بهمن رحمتی با اعلام این مطلب افزود: به منظور تشویق واحدهای تولیدی با رعایت استاندارد و به کارگیری علامت استاندارد ملی، واحدهای مذکور در زمان اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا تمدید آن تنها مبلغ یک میلیون ریال به جای کارمزد خدمات واحدهای مشمول استاندارد اجباری پرداخت می کنند.

رحمتی با اشاره به نحوه محاسبه کارمزد خدمات کالاهای وارداتی نیز اعلام کرد: کارمزد خدمات برای کلیه اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری به میزان هشت در هزار ارزش فوب کالا و واحدهایی که مستقیماً اقدام به واردات مواد اولیه در حد نیاز تولیدات خود می کنند مشروط بر استاندارد بودن محصول تولیدی آنها به میزان چهار در هزار ارزش فوب کالا تعیین می شود.

معاون منابع انسانی و امور پشتیبانی استاندارد ایلام عنوان کرد: در مواردی که ترخیص کالای وارداتی بر اساس گواهی بازرسی COI معتبر صادره از سوی مؤسسات و شرکت های بازرسی دارای مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران باشد، کارمزد خدماتی به میزان هفت در هزار، کلیه اقلام وارداتی با ارز مرجع چهار در هزار و کالاهای اساسی وارداتی مانند گندم، روغن خام، شکر خام، برنج، ذرت و کنجاله سویا که با ارز مرجع وارد کشور می شوند میزان یک در هزار ارزش فوب کالا تعیین می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز