خبرگزاری کار ایران

در راستای بالا رفتن کیفیت نان:

نانوایان استان البرز بر اساس نوع نان طبخ شده، آرد دریافت خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۲۹

هرگونه خروج آرد و گندم بدون مجوز اداره غله ممنوع است/ واحدهای نانوایی که در استان و شهرستان‌ها بدون پروانه فعالیت دارند باید هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه آن‌ها اقدام شود.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز از شدت گیری نظارت‌ها بر فرایند کار نانوایی‌ها خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها و بهبود کیفیت نان صورت می‌گیرد، اولتیماتومی دو ماهه تا پایان شهریور ماه جهت اخذ پروانه فعالیت نانوایی‌های بدون مجوز، بخشی از نظارت‌های پیش رو است که بر آن تأکید شد.

به گزارش ایلنا در کرج امیر یزدی ظهر در جلسه «کارگروه آرد و نان» استان که با حضور جمعی از اعضای این کارگروه تشکیل شد، محورهای فعالیت نانوایی‌های استان را مورد بررسی قرار داد و گفت: به منظور رسیدگی به وضعیت نانوایی‌ها و کیفیت بخشیدن به پخت نان از این به بعد نانوایان بر اساس نوع نان طبخ شده، از کارخانه‌هایی که اداره غله مشخص می‌کند، آرد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آرد و گندم در استان باید به میزان مورد نیار ذخیره شده باشد، تصریح کرد: به جهت ضرورت ذخیره گندم در استان، هر گونه خروج این دو محصول بدون مجوز اداره غله ممنوع است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری در ادامه تأکید ویژه کرد: واحدهای نانوایی که در استان و شهرستان‌ها بدون پروانه فعالیت دارند باید هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: شهریورماه آخرین فرصت اخذ پروانه برای واحدهای نانوایی فاقد پروانه‌ای است که بدون مجوز فعالیت دارند و از این زمان به بعد با رویت می‌دانی بازرسان ویژه دستور پلمپ و تعطیلی صادر خواهد شد.

یزدی ادامه داد: علاوه بر آن صدور درخواست‌های تأسیس نانوایی نیز با ضوابط قانونی مشخصی صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه بر ضرورت آموزش استفاده از نان با کیفیت و مطلوب اشاره کرد و گفت: از آنجایی که نان نقش قابل توجهی در سبد خانواده‌ها دارد، استفاده از نان با کیفیت نیز خود موضوعی قابل توجه است، از این رو آموزش برای انتخاب نان باکیفیت ضرورتی است که بخشی از رسالت آن و آگاهی بخشی به افراد جامعه بر عهده صدا و سیمای استانی است.

وی افزود: به همین منظور هماهنگی‌هایی با این مرکز جهت تولید برنامه‌های آموزش محور در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز بر ضرورت آموزش نانوایان نیز تأکید کرد و افزود: از آنجا که آموزش نانوایان جهت پخت مطلوب نان و عرضه نان با کیفیت به مردم ضرورتی اساسی محسوب می‌شود، از این رو با نانوایی‌هایی که برای آموزش اقدام نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

اختصاص سهمیه بیشتر به واحدهایی که دو یا چند نوع پخت دارند و تأمین سهیمه قانونی فانتری پز‌ها، معرفی واحد‌ها به بانک برای تهیه دستگاه‌های مجهز پخت نان و روند تأمین گندم در استان از محورهای دیگر این کارگروه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز