خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

سینماهای استان البرز پاسخگوی جمعیت ۳ میلیونی این استان نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۱۳

هر شهر استان البرز صاحب یک سینما شود/ آشنایی فعالان عرصه سینما با مدیران و کارشناسان فرهنگی،طرح دغدغه ها، تداوم دیدارها و مراودات هر چه بیشتر از حاشیه های این گردهمایی فرهنگی در این استان بود.

ایلنا: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به حضور جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر در استان البرز و تعداد پایین سرانه‌های سینمایی در این استان بر ضرورت احداث یک سینما در هر شهر از استان البرز تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز روزی را به نام «روز سینما» اختصاص داده و قرار است از این به بعد هر ماه جمعی از کار‌شناسان و فعالان این عرصه برای بررسی و بهبود وضعیت سینما‌ها در این استان گرد هم جمع شوند.

روز گذشته سه‌شنبه 25 تیرماه، در «نخستین روز سینما» جمعی از مدیران و کار‌شناسان فرهنگی به منظور بررسی وضعیت سینما‌ها ساعاتی را میهمان سینما هجرت کرج شدند.

«چه خوبه که برگشتی» عنوان فیلمی بود که از داریوش مهرجویی بر پرده این سینما به اکران در آمد و منتقدان و کار‌شناسان را تشویق کرد تا از روی صندلی‌های سینما هجرت این فیلم را به نظاره بنشینند و تحلیل و واکاوی کنند.

حمید رضا عسگری پس از اکران این فیلم بر روی سن تاریخی‌ترین سینمای شهر کرج حاضر شد و ضمن اشاره به این مطلب که هر کدام از شهر‌های استان البرز باید دارای یک سینما باشند ابراز امیدواری کرد این جلسات نقطه عطفی در روشن شدن دوباره گیشه‌های سینما‌ها در استان البرز شود.

وی با اشاره به وجود جمعیت نزدیک به سه میلیون نفر در استان البرز تعداد سینماهای البرز را مورد آسیب‌شناسی قرار داد و عدم تطابق آن با سرانه‌های فرهنگی را نیازمند افزایش تعداد سینما‌ها در این استان و شهرهای پیرامونی آن دانست.

عسگری گفت: حضور بیشماری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در البرز ضرورت نگاه ویژه مسئولان فرهنگی را نسبت به افزایش تعداد مراکز فرهنگی و هنری می‌طلبد.

 

مرور فیلم «گذشته» اصغر فرهادی محور دومین نشست بررسی وضعیت سینما‌ها در البرز

آنچه در این نشست از سوی فعالان فرهنگی استان مورد تأکید قرار گرفت، تداوم این گردهمایی بود و به اتفاق آراء تصمیم برآن شد تا دومین نشست اهالی سینما در استان البرز بعد از ماه مبارک رمضان با اکران فیلم «گذشته» اصغرفرهادی ادامه پیدا کند.

آشنایی فعالان عرصه سینما با مدیران و کار‌شناسان فرهنگی، طرح دغدغه‌ها، تداوم دیدار‌ها و مراودات هر چه بیشتر از حاشیه‌های این گردهمایی فرهنگی در استان بود.

این حرکت به همت «اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز» و با همکاری «حوزه هنری استان البرز» شکل گرفته و از این پس به صورت ماهانه در استان برگزار می‌شود تا از بارقه‌های آن شاهد رونق دوباره فعالیت‌های فرهنگی و روشن ماندن گیشه سینما‌ها در سراسر نقاط استان باشیم.

در حال حاضر سینما هجرت تاریخی‌ترین سینمای شهر کرج است که مدت‌ها است زمزمه تخریب آن به گوش می‌رسد، سینما سپهر در جنوبی‌ترین نقطه این شهر هم دیر زمانی نیست که به دیگر سینمای شهرستان فردیس پیوسته و در انتظار نگاه ویژه مسئولان جدید این حوزه است، سینما سپنتا نیز در مرکزی‌ترین نقطه استان البرز در گیر و دار نبود سرمایه نیمه تمام خاک می‌خورد، امید که این حرکت آغازگر نخستین گام‌ها در مسیر نقشه راه فرهنگی استان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز