خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

مسائل صنعت قطعه‌سازی با خودروسازان گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۹

سلامت شاغلان شهرک‌های صنعتی در اولویت نخست باشد/ زمانی که یارانه و سوبسید در بازار وجود دارد، رانت‌خواری نیز رشد می‌کند و دستگاه‌های نظارتی تمام توانشان را معطوف به این امر می‌کنند.

ایلنا: استاندار البرز با بیان اینکه دغدغه‌های صنعتگران مانند قطعات زنجیر به هم متصل است، برضرورت رفع موانع موجود در بخش صنعت تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج اصغر عربیان در دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان البرز که با حضور جمعی از صنعتگران، فعالان بخش خودرو و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع بررسی مشکلات قطعه سازان خودرو و به میزبانی یکی از بنگاه‌های صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان تشکیل شده بود بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات صنعتگران تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در جریان مسائل و مشکلات صنعتگران و قطعه سازان بخش صنعت خودرو قرار گرفته گفت: حل مشکلات صنعتگران نیازمند همت بیشتری است، گاهی لازم است که در پاسخ به یک استعلام تعجیل صورت گیرد تا چرخ‌های صنعتی از حرکت باز نماند.

سلامت شاغلان شهرک‌های صنعتی در اولویت نخست باشد

اصغرعربیان در ادامه با استناد به اعلام اداره کل محیط زیست استان مبنی بر رعایت موارد کامل زیست محیطی شهرک صنعتی بهارستان تصریح کرد: کلیه تمهیدات زیست محیطی باید در شهرک‌های صنعتی دیده شود و سلامت شاغلان فعال در کارخانه‌ها اولویت دار‌ترین مسئله موجود است.

وی افزود: سلامت زیست محیطی در بدو امر باید در مجموعه شهرک‌های صنعتی ایجاد شود و پس از آن سلامت مصرف کنندگان محصولات تولیدی و شهرهای همجوار را در برگیرد.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: بخشی از مقررات و الزامات شهرک‌های صنعتی نیز به منظور تحقق همین سلامت است، البته تا جایی که از مجرای قانون و منطق امکان پذیر است باید محدودیت‌های موجود را رفع کرد و با توسعه موانع مشکلات تولیدکنندگان را گسترش نداد.

استاندار البرز همچنین با گوش سپردن به طرح دغدغه و مسائل صنعتگران تأکید ویژه کرد که در طول مدت حضور در استان مجموعه مدیران و اعضای ستاد تسهیل با جان و دل در خدمت صنعتگران هستند تا مشکلی مانع از تکاپوی صنعت استان نباشد.

مشکلات حوزه صنعت همانند زنجیره‌هایی به هم متصل است

عربیان در ادامه با بیان اینکه برخی مسائل از حیطه اختیارات مدیران استان خارج است، مشکلات حوزه صنعت را همانند زنجیره‌هایی به هم متصل دانست و گفت: موانع موجود بر سر راه خودرو سازان مشکل کل کشور بوده و مسائل قطعه سازان گره خورده به خودروسازان است، در این راستا تعیین قیمت‌های خودرو نیز به تصمیمات وزارت صنعت و معدن باز می‌گردد و همگی به نوعی همانند زنجیره‌هایی به هم مرتبط است که گاهی مستلزم رسیدن به توافقی واحد است.

وی با ارائه مصداقی بارز در این خصوص بیان کرد: به عنوان نمونه برداشتن عناوین ارز ترجیهی و مبادله‌ای که اخیراً صورت گرفته موجب ثبات قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

استاندار البرز بیان کرد: در دوره‌های قبل نیز در جریان گفتگو با خودرو سازان معتقد بوده‌ام که قیمت ارز یک قیمت کاذب است و با آزاد سازی قیمت ارز، قیمت‌های واقعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: زمانی که یارانه و سوبسید در بازار وجود دارد نا‌خودآگاه رانت خواری نیز رشد می‌کند و دستگاه‌های نظارتی تمام توانشان را معطوف به این امر می‌کنند.

عربیان ادامه داد: مادامی که قیمت‌ها بر مبنای تولیدات ملی نباشد و بازار سیاه وجود داشته باشد، اولین کسانی که با مشکل مواجه می‌شوند، صنعتگران و تولید کنندگان هستند.

وی در پایان حل مشکلات قطعه سازان را مستلزم ارائه پیشنهادات شفاف و ذکر دقیق مشکلات این بخش عنوان کرد و خواستار آن شد تا صنعتگران اندوخته‌های خود را که حاصل سال‌ها کسب تجربه است، با مدیران و مسئولان استان مطرح کنند.

گفتنی است طرح دغدغه‌های قطعه سازان، بیمه شهرک‌های صنعتی، تسهیل در مقررات موجود، بررسی آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی سیمین دشت، هشتگرد و بهارستان و همچنین تعیین مهلت ۱۰ روزه دستگاه‌ها به منظور اعلام استعلام انشعابات در خط حریم ایجاد شده در شهرک صنعتی سیمین دشت، رفع مشکل آبفا شهرک صنعتی هشتگرد توسط شرکت عمران، روند فعالیت دامداری پیام ماهدشت و طرح مشکلات شهرک صنعتی بهارستان، حفر چاه، اختصاص ایستگاه اتوبوس، ایجاد رمپ زیر گذر در مسیر طرح مترو و.... از جمله مسائل و موضوعاتی بود که در این نشست سه ساعته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز