خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تربیت مربی استان البرز:

مسابقات ملی مهارت از شنبه هفته آینده در 28رشته کلید می خورد

asdasd

مدال آوران مسابقات مهارت 12دوره‌ای سال گذشته و 13دوره ای سال جاری،برای حضور در مسابقات بین المللی مهارت 2013 آلمان به اردوگاه آمادگی فنی و حرفه‌ای داخلی و خارجی اعزام خواهند شد.

ایلنا - کرج: استانهای اصفهان و البرز در بین سایر استان ها بیشترین شرکت کننده در مسابقات ملی مهارت را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس مرکز تربیت مربی استان البرز امروز صبح سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از آغاز مسابقات ملی مهارت خبرداد وگفت:از روز آینده مسابقات ملی مهارت با ورود کارشناسان در چهار مرحله آغاز خواهد شد.

علی توکلی ادامه داد: 18 رشته در مرکز تربیت مربی، 29رشته در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز و3رشته خیاطی،آشپزی و فراوری مد در مرکز فنی و حرفه ای تهران به رقابت گذاشته خواهند شد.

وی در ادامه افزود: از روز چهار شنبه هفته جاری کارشناسان برای بازدید از روند اجرای مسابقات در محل برگزاری، حضور خواهند یافت و کارشناسان مسئول بر اساس تعیین سقف 30درصد تغییرات پروژه در طول مسابقات، به بررسی روند تغییرات خواهند پرداخت.

مسابقات ملی مهارت از بعد از ظهر شنبه هفته آینده کلید می‌خورد

توکلی تصریح کرد: از روز پنج شنبه و جمعه رقابت کنندگان مسابقات ملی مهارت به مراکز برگزاری مسابقات اعزام خواهند شد و از صبح روز شنبه هفته آینده،مرحله آشنایی رقابت کنندگان با تجهیزات و پروژه آغاز شده و در بعد از ظهر همان روز مراسم افتتاحیه مسابقات در سالن نژاد فلاح برگزار خواهد شد.

وی با اشاربه به روز اختتامیه مسابقات، تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت از روز یک شنبه صبح رسما آغاز می شود و در روز چهار شنبه 19 مهرماه که روز جمع بندی نتایج و معرفی برگزیدگان است ادامه خواهد داشت و روز پنج شنبه 20مهر ماه، مراسم اختتامیه مسابقات انجام خواهد شد.

به گفته توکلی مسابقات ملی مهارت توسط یک موسسه بین المللی در دنیا برگزار می‌شود که چهل و یکمین دوره از این مسابقات در لندن برگزار شد و چهل ودومین دوره ازاین مسابقات در شهر لازیک آلمان برگزار خواهد شد.

شرط ورود به مسابقات بین المللی مهارت آلمان،کسب مدال در دو دور از مسابقات ملی مهارت

وی با اشاره به به نحوه انتخاب و معرفی شرکت کنندگان به مسابقات بین المللی مهارت، تصریح کرد:مدال آوران مسابقات مهارت 12دوره ای سال گذشته و 13دوره ای سال جاری،برای حضور در مسابقات بین المللی مهارت 2013 آلمان به اردوگاه آمادگی فنی و حرفه ای داخلی و خارجی اعزام خواهند شد و در آن اردوگاه ها شخص برگزیده برای شرکت در این مسابقات مشخص می شود.

به گفته توکلی 43 رشته مصوب در سطح مسابقات بین المللی و 6رشته در سطح نمایشی برگزار خواهد شد البته با توجه به برخی از محدودیت ها و امکانات، شرکت کنندگان ایرانی نمی‌توانند در کلیه رشته های مسابقه بین المللی مهارت شرکت کنند.

به گفته وی آرایشگری و زیبایی پوست از رشته هایی محسوب می شوند که برای حضور در آنها محدودیت وجود دارد.

28 رشته مسابقاتی در سطح ملی رقابت می کنند

توکلی در ادامه به تعداد رشته های برگزار شده در مسابقه ملی مهارت اشاره کرزد و گفت:29رشته در سطح استانی برگزار شده و در صورتیکه رشته ای برای اولین بار برگزار و تعداد شرکت کنندگان آن کمتر از 8نفر باشند، رقابتی در آن رشته صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی در سطح ملی با حذف یک رشته، شاهد برگزاری 28رشته مسابقاتی هستیم.

وی ادامه داد: در سطح شهرستانی مسابقات به شکل کتبی و عملی و در سطح استانی مسابقات عملی و یکسان برگزار خواهد شد.

670نفر در مسابقات ملی مهارت شرکت کردند

توکلی تصریح کرد: 670 نفر در مسابقات ملی مهارت حضور دارند که 26هزار نفر در مرحله شهرستانی و 8 هزار و500نفردر مرحله استانی شرکت می کنند.

به گفته وی برای مدیریت تنش شرکت کنندگان، بعد از مسابقات استانی 15 رشته بهاردوهایی که مسابقات شبیه سازی شده در ان اجرا می‌شد اعزام شدند.

توکلی از حضور کارشناسان بین المللی در این مسابقات خبرداد و افزود: کارشناسان بین المللی از سوئیس در رشته کابینت سازی و از آلمان در رسته مکاترونیک دعوت شده اند.

وی در ادامه گفت: از دوره‌های آینده،مسابقات ملی مهارت در کشورهای منطقه و اسلامی برگزار خواهد شد.

مدال آوران مسابقات بین المللی مهارت اولویت اول جذب مربی فنی و حرفه ای

توکلی با اشاره به سیاست های اتخاذ شده برای حمایت از مدال آوران این مسابقات در سطح بین المللی، گفت:تسهیلاتی برای مدال اوران مسابقات بین الملی مهارت از سوی صندوق مهر رضا و بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده و بنیاد ملی نخبگان تقبل حمایت از مدال اوران طلا را برعهده گرفته البته در نظر داریم در صورت تصویب،حمایت بنیاد نخبگان از همه رده های مدال آوران را جلب کنیم.

به گفته توکلی اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جذب مربی، بر مبنای جذب مدال آوران خواهد بود.

توکلی گفت:استان های اصفهان و البرز در بین سایر استان ها بیشترین شرکت کننده در مسابقات ملی مهارت را به خود اختصاص دادند.

به گفته توکلی از آنجا که امتیاز تیمی کشور ایران در مسابقات بین المللی مهارت از 16به 6 رسیده برای ارتقا سطح امتیاز، افراد ضعیف را به تیم ها اعزام نکردیم.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز تربیت مربی، تفاهم نامه ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تربیت مدرس مهارتی در راستای پیاده سازی نظام جامع مهارت و فناوری منعقد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز