خبرگزاری کار ایران

همگام با سایر استان‌ها:

وانت بارهای استان البرز ملزم به اخذ بارنامه دولتی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۶

صاحبان وانت بارهایی که دارای پلاک عمومی هستند باید برای فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری کالا با مراجعه به انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل کالا نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک برای اخذ کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام نمایند.

ایلنا: معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: ضوابط فعالیت وسایل نقلیه سبک (خودروهای وانت بار) در حمل و نقل بین شهری کالا به منظور ارتقای سطح خدمات حمل و نقل و ساماندهی و نظارت بر جابجایی کالا به‌وسیله وانت بار‌ها، ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا در کرج رحمت شعبانیان با بیان این مطلب افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران و اصلاح آئین نامه معافیت استفاده از صورت وضعیت و بارنامه درحمل و نقل عمومی برون شهری، ضوابط فعالیت وسایل نقلیه سبک (وانت بار‌ها) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدوین و جهت اجرا به ادارات کل حمل ونقل و پایانه‌های استان‌ها ابلاغ شده است، که براین اساس وانت بار‌ها هم مانند دیگر ناوگان باری باید برای جابجایی کالا بارنامه دولتی از شرکت‌های حمل و نقل دریافت نمایند.

شعبانی افزود: براساس ضوابط موجود، از ابتدای مردادماه سال جاری کلیه وانت بار‌ها برای جابجایی کالا در جاده‌ها باید نسبت به اخذ بارنامه از طریق شرکت‌های حمل ونقل کالا اقدام نمایند و لازمه صدور بارنامه برای رانندگان وناوگان حمل ونقل عمومی داشتن صلاحیت‌های فردی راننده و ناوگان است که در این خصوص رانندگان قبلا باید نسبت به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کرده باشند و درصورتی که دارنده خودروی سبک فاقد کارت هوشمند باشد، از تاریخ ذکر شده پلیس راه از فعالیت وانت بارهای فاقد بارنامه و کارت هوشمند درجاده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: صاحبان وانت بارهایی که دارای پلاک عمومی هستند باید برای فعالیت در بخش حمل ونقل برون شهری کالا با مراجعه به انجمن‌های صنفی رانندگان حمل ونقل کالای کرج واقع درمحمدشهر، جنب کارواش میهن، (ساختمان رضا) و ساوجبلاغ به آدرس: نظرآباد، روبروی کارخانه سیمان آبیک، طبقه فوقانی شرکت آرام فله مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک برای اخذ کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام نمایند، ضمن اینکه مالکان ناوگان وانت بار پلاک شخصی که قصد فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی برون شهری را دارند باید به مراجع ذی صلاح جهت تغییر پلاک از شخصی به پلاک عمومی مراجعه نمایند.

وی داشتن حداقل سواد پنجم ابتدایی را از شرایط لازم برای فعالیت رانندگان در این بخش ذکر کرد و افزود: مدارک مورد نیاز متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند شامل: مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی، گواهینامه مجاز و مدارک شخصی و کارت سلامت است، افراد با در دست داشتن این مدارک می‌توانند تا پایان تیرماه به مراکز ذکر شده مراجعه و نسبت به اخذ کارت هوشمند اقدام نمایند، بدیهی است پس از این تاریخ فعالیت ناوگان وانت بار بدون بارنامه تخلف تلقی و پلیس از تردد اینگونه ناوگان جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

معاون حمل و نقل استان البرز خاطرنشان کرد: سن مجاز ناوگان وانت بار برای فعالیت در حمل و نقل عمومی ۱۵ سال تعیین شده است و رانندگان فعال بخش می‌توانند از مزایای رانندگان عمومی کشور بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است، پیش از این وانت بار‌ها بدون اخذ بارنامه نسبت به جابجایی کالا اقدام می‌کردند که امکان نظارت کافی بر عملکرد این بخش مقدور نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز