خبرگزاری کار ایران

ناهمخوانی‌های فرهنگی ازعوامل موثر بالا رفتن آمار طلاق در استان البرز است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۴

از حداکثر پتانسیل رسانه‌ها در پرداختن به موضوع طلاق و آثار سوء آن استفاده کرد/ در برگزاری همایش‌های فرهنگی از اقدامات روتین خارج شده و برای تمامی اقشار مختلف جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تنوع فرهنگی در این استان را موجب ناهمخوانی‌های فرهنگی دانست و بر لزوم ورود رسانه‌ها و پرداختن به موضوع طلاق به منظور بررسی علل و اخذ راهکار‌های اساسی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج اسدالله جعفری جلگه در نخستین جلسه کارگروه کاهش طلاق در سالن شهید رجایی استانداری به بررسی ابعاد و زمینه‌های مختلف افزایش میزان آمار طلاق اشاره کرد و گفت: تنوع فرهنگی در استان البرز به جهت مهاجرت‌ها موجب برخی ناهمخوانی‌های فرهنگی شده و دامنه آن به موضوع طلاق نیز راه پیدا کرده است.

جعفری جلگه با بیان اینکه نباید استان البرز و ویژگی‌های متمایز آن را با سایر استان‌ها در بحث طلاق مقایسه کرد ادامه داد: هر استان به جهت ویژگی‌ها و بافت فرهنگی در این امر متفاوت است؛ لذا ایران کوچک باید بر اساس مؤلفه‌ها و شاخصه‌های بومی این استان در موضوع طلاق مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: می‌بایست در رویکردی جدید از حداکثر پتانسیل رسانه‌ها در پرداختن به موضوع طلاق و آثار سوء آن استفاده کرد.

وی افزود: رسانه‌ها باید جهادی وارد میدان شوند و با ارائه گزارش‌ها و انجام مصاحبه‌های تحلیلی به بررسی زمینه‌های شکل گیری طلاق پرداخته و آسیب‌شناسی کنند و در این زمینه یاری گر متولیان امر باشند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: رویکرد فرهنگی ما باید به این سمت هدایت شود که در برگزاری همایش‌های فرهنگی از اقدامات روتین خارج شده و برای تمامی اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازی کنیم.

وی با مصداقی در این رابطه بیان کرد: به عنوان نمونه در همایش‌های فرهنگی مانند عفاف و حجاب می‌بایست این بار جامعه هدف بانوان ضعیف‌تر در بحث عفاف مورد نظر باشند تا شاهد خروجی نیز از این سلسله همایش‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز