خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

درصد وام‌های تخصیص داده شده بانک‌های استان البرز رضایت بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۵۵

مدیران بانک‌های استان برای خروج از وضعیت موجود وارد عمل شوند/ بانک‌های استان البرز ماهانه رصد می‌شوند.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز ضمن بیان اینکه خارج شدن برخی بانک‌های کشور از تحریم‌ها نشان از عقب نشینی دشمنان نظام اسلامی است، از رصد ماهانه عملکرد بانک‌های استان خبر داد و گفت: مدیران بانک‌های استان برای بهبود وضعیت موجود باید وارد میدان شوند.

به گزارش ایلنا در کرج امیر یزدی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۲ دو مهم در دستور کار نظام بوده است که نخستین آن‌‌ همان «حماسه سیاسی» بود که به بهترین شکل ممکن رقم زده شد و مردم نشان دادند که تا چه میزان پایبند به نظام اسلامی هستند و حتی در شدید‌ترین شرایط اقتصادی در صیانت از کشور صحنه را خالی نمی‌گذارند.

وی به مقایسه میزان مشارکت کشور‌ها در انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: کشورهای مدعی مهد دموکراسی همانند فرانسه و... نیز در هر انتخابات با مشارکت پایینی در صحنه حاضر می‌شوند در حالی که در کشور ما این رقم به بالای ۷۰ درصد می‌رسد و این خود حاکی از اوج مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشورشان است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز در ادامه با درنگی بر موضوع تحریم‌ها خاطر نشان کرد: برخی تحرکاتی که اخیراً شاهد آن هستیم و خارج کردن تعدادی از بانک‌ها از تحریم‌ها مصداق عینی از پیروزی کشور و عقب نشینی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

یزدی با بیان اینکه هزینه تمامی این تحریم‌ها برای کشور تحریم کننده دو برابر است، ادامه داد: آن‌ها تمامی شبکه‌های بین المللی را با صرف هزینه‌های گزاف فعال کرده‌اند تا با رصد فعالیت‌های ما استعمار کهنه خود را در معادلاتی منسوخ شده به جریان اندازند و خوشبختانه تا به اکنون نیز موفق نبوده‌اند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز درادامه تحقق بخش دیگری از شعار سال را که‌‌ همان «حماسه اقتصادی» خواهد بود، مستلزم خروج از تمامی وابستگی‌ها دانست و با تشریح شرایط کنونی کشور در عرصه اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش‌های سرمایه و تولید وابستگی جدی به بانک‌ها وجود دارد و باید راهکاری اساسی و تدبیری ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات سازنده دولت نهم و دهم در کشور، از اشتغال و تولید به عنوان پاشنه آشیل خروج از تمامی مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: بیشترین توان باید در ایجاد اشتغال پایدار و به حرکت در آوردن چرخ‌های تولید باشد تا شاهد رقم زدن حماسه اقتصادی در سال مزین به این نام باشیم.

یزدی تأکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم مهم‌ترین رویکردی است که به منظور تحقق این مهم باید از سوی متولیان امر پیگیری و دنبال شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز ضمن ارزیابی عملکرد بانک‌های استان و میزان درصد تسهیلات ارائه شده وضعیت را قابل قبول ندانست و بیان کرد: مدیران بانک‌ها باید به منظور خروج از وضعیت موجود راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود را در حوزه‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنعتی و... ارائه دهند و خود را محصور در ضوابطی که تصور عدم انعطاف در آن می‌رود، نکنند.

وی تأکید کرد: البته این بدان معنا نیست که اخذ تدبیر و راهکار‌ها نباید در چهارچوب اصول و ضوابط قانونی باشد.

یزدی در ادامه رصد ماهانه عملکرد بانک‌ها را نیز در قالب مصوبه این نشست مطرح کرد و خاطر نشان کرد: از این پس عملکرد بانک‌های استان بر مبنای شاخص‌های مدونی به صورت ماهانه رصد و بررسی می‌شود تا خلاء‌های موجود احصا، رفع و پیگیری لازم صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: استانداری البرز به عنوان دستگاه حاکمیتی استان در بحث حمایت از بانک‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی همانند قبل ازهیچ کوششی فرو گذار نخواهد بود.

وی در پایان افزود: بعد از خلق بی‌بدیل حماسه سیاسی از سوی مردم، انتظار‌ها نیز از مسئولان امر مضاعف‌تر شده و همگان با تحقق حماسه اقتصادی از سوی دولت مردان منتظر به ثمر نشستن نتیجه انتخاب‌هایشان هستند.

شایان ذکر است ارائه گزارش عملکرد بانک‌ها، طرح موانع و مشکلات موجود در نظام بانکی و اخذ تصمیم جهت ارائه خدمات به ۲۰ واحد صنعتی مستقر در استان از دیگر محورهای این نشست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز