خبرگزاری کار ایران

محمدجواد کولیوند:

کرسی‌های شورا باید به سمت تخصصی شدن حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۱۳

ضرورت داشتن تخصص‌های لازم از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در پارلمان‌های محلی نکته‌ای است که باید مد نظر قرار گیرد.

ایلنا: رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: تخصصی شدن کرسی‌های شورا با گذشت چهار دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین گامی است که با اصلاح قانون شوراها می‌تواند موجب ارتقای کیفی خدمات شوراها به مردم شود.

به گزارش ایلنا در کرج محمدجواد کولیوند با بیان این مطلب در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص عدم خروجی مناسب در انتخابات شوراها در حاشیه نشست خبری استاندار البرز افزود: تخصصی شدن کرسی‌های شورا را از اهم محورهایی است که باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با تصویت این طرح در کمیته‌های تخصصی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می‌توان گامی اساسی در راستای تغییر چهره شوراها در سطح کشور برداشت.

وی با بیان اینکه کرسی‌های شورا باید تخصصی شود، تاکید کرد: ضرورت داشتن تخصص‌های لازم از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در پارلمان‌های محلی نکته‌ای است که باید مد نظر قرار گیرد.

 

ثبت‌نام ۳00 هزار و ۱۶۵ نفر در انتخابات شوراها

کولیوند در دامه در تشریح آمار ثبت نام کنندگان این دوره انتخابات شوراها بیان داشت: در این دوره 54هزار و 290 نفر در شهرها و 240 هزار نفر نیز در روستاها در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع 300 هزار و 165 نفری که در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند، 246 هزار و 136 نفر در روستاها و 54 هزار و 290 نفر نیز در شهرها به منظور شرکت در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند که 4 درصد از این میزان را خانم‌ها و 96 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

کولیوند، در مورد مدارک تحصیلی نامزدهایی که در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند نیز گفت: 2.3درصد دارای مدرک دکترا،‌ 14.3درصد فوق‌لیسانس، 60.6درصد لیسانس و یک درصد حوزوی‌ها و 23 درصد نیز سایر هستند؛ این نشان می‌دهد که 77 درصد از ثبت‌نام کنندگان از مدارج تحصیلی بالایی برخوردارند.

وی درباره مشاغل نامزدهایی‌ که در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: 9.7درصد کارمند، 0.02درصد پزشک، 0.07درصد اساتید دانشگاه، 6.2درصد فرهنگی‌ها، 4.5 درصد بازنشسته‌ها، 0.04 درصد روحانیون، 0.03 درصد مشاغل قضایی و 79 درصد سایر مشاغلی هستند که در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز