خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان البرز:

به شکایت انتخاباتی مردم گرمدره رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۸

مردم شکایات خود را باید از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند/ابطال انتخابات شهر گرمدره از سوی هیئت بازرسی استان را تکذیب می‌کنم/هیئت‌های اجرایی و نظارت در مهلت قانونی به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند.

ایلنا: رئیس ستاد انتخابات استان البرز با تاکید بر اینکه به شکایت انتخاباتی مردم گرمدره رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: از مردم فهیم گرمدره انتظار می‌رود شکایات خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا در کرج ناصر رجبی با بیان این مطلب ضمن حضور در جمع مردم گرمدره که نسبت به روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شکایت داشتند، اظهار داشت: ابطال انتخابات یک شعبه انتخابیه باید از طریق مجاری قانونی و بر اساس اعلام نظر هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات صورت گیرد.

وی با دعوت از مردم شهر به حفظ آرامش و هدایت آنان به مسجد شهر گرمدره، از حضور حماسی آنان در پدید آوردن «حماسه سیاسی» تقدیر کرد و گفت: با حضور یکپارچه مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بار دیگر ملت اسلامی ایران به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک جانانه گفتند و به جهانیان اثبات شد مردم ایران اسلامی همواره در مقاطع حساس با بصیرت و فهم زمان پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه کام مردم و مسئولان با تحقق «حماسه سیاسی» شیرین شد، خاطر نشان کرد: از مردم فهیم و بصیر گرمدره انتظار می‌رود ضمن حفظ آرامش و پیگیری از طریق مجاری قانونی به مطالبات خود جامه عمل بپوشانند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولایت مدار شهر گرمدره مطمئن باشند که مسئولان ستاد انتخابات با تعامل با هیئت‌های اجرایی و نظارتی به خواسته به حق مردم گرمدره رسیدگی خواهند کرد، گفت: مردم مطمئن باشند ستاد انتخابات استان البرز با عمل به اصول خود مبنی بر قانون مداری، عدالت محوری، امانت داری و بسترسازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات، اجازه نخواهند داد رایی از آراء مردم این شهر به ناحق در سبد دیگری وارد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز در ادامه سخنان خود با تکذیب اخبار غیر موثق در رابطه با ابطال انتخابات شورای شهر گرمدره از سوی هیئت بازرسی انتخابات استان البرز یادآور شد: بر اساس قانون انتخابات وظیفه هیئت بازرسی، بررسی گزارشات و ارائه پیشنهادات به هیئت‌های اجرایی و نظارت است و در قانون وظیفه‌ای مبنی بر ابطال انتخابات هیچ شعبه اخذ رایی از سوی هیئت بازرسی انتخابات دیده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شکایت مردم گرمدره مبنی بر ابطال انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت در حال بررسی است که نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

ناصررجبی تاکید کرد: در صورت تایید نتایج انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت و آگهی آن توسط فرماندار، مادامی که مردم به اعلام نتایج اولیه انتخابات اعتراضی داشته باشند می‌توانند شکایت‌های خود را ظرف مدت دو روز به هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان ارائه نمایند.

وی گفت: در این شکایات ذکر نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس محل سکونت و کار و تلفن شاکی الزامی است.

هیئت‌های اجرایی و نظارت در مهلت قانونی به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در دامه گفت: هیئت‌های اجرایی و نظارت در مهلت قانونی پنج روزه باید به شکایت‌ها رسیدگی کرده و در صورت تائید انتخابات صحت انتخابات را اعلام می‌کنند، اما اگر انتخابات تائید نشد و مجددا از سوی مردم شکایتی مطرح شد در مهلت قانونی ۱۵ روزه هیئت نظارت استان مهلت دارد نتیجه رسیدگی خود را به ستاد انتخابات استان البرز اعلام نماید.

وی بار دیگر از مردم شهر گرمدره درخواست کرد: تمکین از قانون و رسیدگی به شکایت‌ها از طریق مجاری قانونی نکته بسیار مهمی است که در این دوره از انتخابات چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد توجه قرار گرفت و مهم‌ترین وجه تمایز این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته همین مطلب بوده و نشان از ارتقای سطح شعور سیاسی مردم و نامزدهای انتخابات داشته و دارد.

رجبی در پایان سخنان خود تاکید کرد: پیگیری شکایت‌ها از طریق مجاری قانونی راه نفوذ دشمنان نظام و انقلاب در راستای تشکیک در امر سلامت انتخابات را که مهم‌ترین پروژه آنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات بود را با شکست مواجه می‌کند و اجازه می‌دهد مسئولان در فضایی توام با آرامش به خواسته‌ها و مطالبات مردم رسیدگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز