خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان البرز:

حضور پر رنگ کاندیداهای جوان در انتخابات شوراهای استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۰

910 کرسی سهم نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز/16 شهر و 243 روستا مهیای برگزاری انتخابات/اختصاص 132کرسی نمایندگی پارلمان شهری در استان البرز

ایلنا: رییس ستاد انتخابات استان البرز تعداد کرسی نمایندگان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این استان 910کرسی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در کرج ناصر رجبی با تشریح آخرین وضعیت انتخابات در استان البرزاظهار گفت: چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز با 3 هزار و 409 داوطلب کار خود را آغاز کرد و 3 هزار و 375 نفر به مرحله ثبت نام نهایی رسیدند.

وی با ارائه آماری از سن ثبت نام شدگان در این دوره انتخابات نیز گفت: بر اساس آمار، 33 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز زیر 35 سال سن ثبت نام کرده اند و تنها یک درصد بالای 70 سال سن نام نویسی کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان البرز ادامه داد: بیشترین آمار داوطلبان ورود به پارلمان شهری دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

ناصر رجبی با بیان اینکه انتخابات در 16 شهر و 243روستا برگزار می شود، خاطر نشان کرد: کلیه زمینه ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده و تعداد یک هزار و 161 شعبه اخذ رأی نیز در 11 بخش استان زیر نظر فرمانداریها پیش بینی شده است.

رییس ستاد انتخابات استان البرز بیان کرد: در مجموع 910کرسی نمایندگی در استان البرز سهم اعضای شورای اسلامی شهر و روستا است که از این رقم 132 کرسی به اعضای شوراهای اسلامی شهرها اختصاص خواهد داشت و مابقی را نیز اعضای شوراهای اسلامی روستا تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات نسبت به انتخابات دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا با افزایش محسوس ثبت نام داوطلبان مواجه هستیم، افزود: پیش بینی می شد با اضافه شدن مدرک تحصیلی، ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا با کاهش مواجه باشد اما در نهایت به ازای هر کرسی بیش از 3 نفر ثبت نام نهایی داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز