خبرگزاری کار ایران

محمد جواد کلیوند خبر داد:

هشدار شورای نگهبان در خصوص سفر ولایتی و قالیباف به البرز

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۵

بودجه سال 92 تا 15 اردیبهشت باید در صحن علنی به رای گذاشته شود/ تعدد اعضای شورای شهر با توجه به میزان خدمت رسانی آنها می تواند کار ساز باشد.

ایلنا-البرز: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات کل کشور از هشدار شورای نگهبان در خصوص سفر زود هنگام انتخاباتی این دو کاندیدای ریاست جمهوری به استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج محمد جواد کولیوند در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تخلف انتخاباتی از کاندیداهای ریاست جمهوری سر زده یا نه به خبرنگار ایلنا گفت: طبق قانون نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات؛ موظف هستند نسبت به جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف انتخاباتی کاندیداها؛ در شهر و استان خود هوشیار باشند و اگر تخلفی صورت گرفت آن را به شورای نگهبان گزارش دهند.

وی ادامه داد: در خصوص سفر ولایتی و قالیباف به کرج چون به دعوت برخی از تشکل های مردمی و فعالان سیاسی در استان صورت گرفت ما تصور می کردیم که تخلف انتخاباتی محسوب نمی شود ولی بعد از انجام این سفر شورای نگهبان در این خصوص به آنها هشدار داد.

بودجه سال 92 تا 15 اردیبهشت باید در صحن علنی به رای گذاشته شود

کولیوند در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در رابطه با علت اصلی طولانی شدن روند تصویب بودجه امسال در مجلس گفت: بعد از ارائه بودجه توسط دولت به مجلس متاسفانه در کمیسیون تلفیق به دلیل ایراداتی که به این شکل بودجه بندی توسط نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شد؛ کلیات این بودجه رای نیاورد و به همین خاطر در صحن علنی به رای گذاشته شد و رای آورد.

وی ادامه داد: ایراد ساختاری این بودجه میزان منابعی بود که دولت مدعی شده بود در ردیف های بودجه ای خود از در آمدهای نفتی می تواند کسب کند ولی ما به این موضوع خوش بین نبودیم به همین خاطر نمایندگان دولت نتوانستند در این خصوص؛ کمیسیون تلفیق را قانع کنند و به همین خاطر هم کلیات آن در کمیسیون رای نیاورد و کار به صحن علنی کشید.

تعدد اعضای شورای شهر با توجه به میزان خدمت رسانی آنها می تواند کار ساز باشد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور در خصوص چگونگی نظارت بر این دوره از انتخابات شوراها گفت: با انتخاب هیئت های نظارت استانها و شهرستانها سه ماه و نیم است که روند نظارت براین دوره از انتخابات شوراها آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی در پایان در خصوص کثرت اعضای شوراهای شهر؛ بخصوص شورای شهر کرج؛ در پاسخ به این سوال که آیا رشد کمی اعضای شوراها کیفیت و کارایی آنها را پایین نمی آورد گفت: من معتقدم که اگر شوراهای شهر ما واقعا شورای شهر باشند نه شورای شهرداری و در تمامی امور اقتصادی؛ فرهنگی و حتی سیاسی شهر خود دخالت کنند و تاثیر گذار باشند و فقط کار خود را در تعامل با شهرداری ها تعریف نکنند؛ تعدد اعضای شورای شهر با توجه به رشد جمعیتی شهرها و میزان خدمت رسانی می تواند کارساز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز