خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز:

نشریات البرزی در سایه حمایتهای کمرنگ مسئولان فلج شده‌اند

asdasd

سال گذشته در کرج نشریات، هفته نامه و مجلات بسیاری وجود داشتند که امسال به دلیل فشارهای اقتصادی از تعداد آن ها به شدت کاسته و بیش از 70 درصد تولید نشریات در استان البرز، افت کرده است.

ایلنا - کرج: هم اکنون مجوز ایجاد 28 دفتر هفته نامه در استان البرز صادر شده است که 23 عدد از آن ها موفق به تولید هفته نامه نشدند این خبر هشداری به مسئولین است چرا که در پی آن، اشتغال زایی و فرصت های فرهنگی نیز از بین رفته است.

رئیس خانه مطبوعات استان البرز به همراه رییس خانه مطبوعات استان هرمزگان در بازدید از خبر گزاری ایلنا استان البرز، گفت: در جنگ فرهنگی کنونی در راستای کمک به نظام باید به مردم دلداری داد و روحیه مقاومت را در آن ها به وجود آورد از این رو سنگر رسانه، مهم ترین سنگری است که می تواند جنگ روانی دشمن را خنثی کند.

مهدی کریمایی افزود: اگر این سنگر رها شود دیگر هیچ کاری انجام نمی گیرد اما با رویدادهایی که در یک سال گذشته رخ داده، وضعیت رسانه های استان البرز نا مطلوب است.

کتاب یکم کمک شایانی به کاهش ترافیک و شناخت اصناف خواهد کرد

وی در خصوص چاپ کتاب یکم که کتاب اطلاع رسانی است، اظهار داشت: اطلاع رسانی تنها کار مسئولین نیست بلکه انتشار کتابهایی مانند بانک اطلاعات شهری و کتاب یکم کمک شایانی برای کاهش ترافیک و معرفی همه اصناف به شهروندان خواهد کرد و از بارترافیکی خواهد کاست.

نشریات البرزی در سایه حمایت های کمرنگ مسئولین فلج شدند

وی ادامه داد: تمام هزینه ها از جمله هزینه کاغذ، حمل و نقل و پخش برای نشریات بسیار بالا رفته است و بخش اقتصادی رسانه ها را فلج کرده است.

کریمایی اشاره کرد: کسانی که در رسانه های استان البرز رپورتاژ آگهی دریافت می کنند در حقیقت از آن،به منزله منابع اقتصادی رسانه و نشریه خود استفاده می کنند، این در حالی است که بازاریابی وظیفه اصحاب رسانه نیست و اقتصاد کسی که اقدام به اطلاع رسانی می کند باید تضمین باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در کرج نشریات، هفته نامه و مجلات بسیاری وجود داشتند که امسال به دلیل فشارهای اقتصادی از تعداد آن ها به شدت کاسته و بیش از 70 درصد تولید نشریات در استان البرز، افت کرده است.

از 28 مجوز صادر شده هفته نامه،23 مجوز غیر فعالند

کریمایی تصریح کرد: هم اکنون مجوز ایجاد 28 دفتر هفته نامه در استان البرز صادر شده است که 23 عدد از آن ها موفق به تولید هفته نامه نشدند این خبر هشداری به مسئولین است چرا که در پی آن، اشتغال زایی و فرصت های فرهنگی نیز از بین رفته است.

وی اظهار داشت: منشا بسیاری از این مشکلات، از عدم توانمندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد و استاندار البرز نشات می گیرد که نتوانستند به کسانی که می خواهند در این زمینه شغل ایجاد کنند تسهیلاتی ارائه دهند.

آغاز مذاکرات خط اعتباری برای رسانه های البرزی با بانک ها

وی بیان داشت: در این راستا خانه مطبوعات استان البرز برای حفظ و توسعه این حرفه در استان البرز با بانک ها مذاکراتی انجام داده است تا بانک ها با ایجاد خط اعتباری بتوانند به سرپرست رسانه ها و مطبوعاتی که سرمایه در گردش ندارند وام و تسهیلات ارائه دهند.

کریمایی گفت: یکی از این وام ها در جهت تجهیز لوازم کار و دیگری در جهت خرید دفتر نشریه و روزنامه اهدا می شود.

وی ادامه داد: با انجام این مذاکرات تا سال آینده هر کسی بخواهد دفتر روزنامه تاسیس کند با دارا بودن مدرک تحصیلی مربوطه در این زمینه و دریافت مجوز، می تواند تا سقف 100 میلیون تومان از بانک تسهیلات برای خرید ملک دریافت کند.

در استان البرز حدود 70 درصد دفاتر خبرگزاری ها و روز نامه ها اجاره ای هستند و امید می رود با کارهای زیر ساختی دیگر در استان البرز دفاتر اجاره ای نشریات و رسانه ها،تا سال آینده وجود نداشته باشد.

بانک ملی آماده پرداخت وام تجهیزات به رسانه های البرزی است

رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات، ادامه داد: برای تجهیز کالای دفاتر نیز بعد از مذاکرات و جلسات متعددی که با روسای بانک های ملی در سطح استان البرز صورت گرفته است سطح اعتباری آن ها برای وام های تجهیز کالا تامین شده و این طرح در حال حاضر در خانه مطبوعات در حال اجراست.

وی از دیگر اقدامات در جهت کمک به اصحاب رسانه اعطای مسکن مهر به خبرنگاران اعلام کرد و گفت: با مذاکراتی که با استانداری و اداره مسکن و شهرسازی صورت گرفته است، خبرنگاران البرزی متاهل با تشکیل پرونده در خانه مطبوعات می توانند مسکن مهر به روز دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز