خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گردشگری استان البرز:

استان البرز بهترین مكان برای احداث پارك های تخصصی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۳

با توجه به اراضی قابل توجهی كه در مناطق زیبا و خوش آب و هوای استان مانند شهرستان های طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و كرج وجود دارند، از لحاظ استقرار زیر ساخت های لازم برای احداث این پارك ها مشكل خاصی وجود ندارد/

ایلنا-البرز: مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ظرفیت های ویژه ی اقلیمی و جغرافیایی البرز، این استان را به بهترین مكان برای احداث پارك های تخصصی تبدیل كرده است.

به گزارش ایلنا در کرج احد شریفی با اشاره به این مطلب افزود: استان البرز به دلیل قابلیت های فراوانی كه دارد می تواند به یكی از شاخص ترین مكان های گردشگری كشور تبدیل شود.

وی درادامه اظهار داشت: موقعیت خاص سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی استان البرز، مزیت های استراتژیك فراوانی را برای آن به وجود آورده است و نزدیكی به پایتخت، آب و هوای مطبوع، مناطق گردشگری با استعداد های بالقوه و منحصر به فرد، اهمیت برنامه ریزی و ارتقای سطح كمی و كیفی همكاری های بیشتر بخش دولتی و خصوصی را آشكار می كند.

این مقام مسئول خاطر نشان كرد: كلانشهر كرج كه مركز استان البرز است در حال حاضر رتبه سوم جمعیتی را در بین سایر كلانشهر های كشور داراست و با توجه به نرخ رشد سریع جمعیتی كه در این استان شاهدیم بزودی شاهد آن خواهیم بود كه در رتبه دوم قرار گیرد.

وی افزود: اگر از پایتخت كشور كه بدلیل شرایط ویژه ای كه دارد بگذریم، كرج تا چند سال آینده اولین كلانشهر كشور خواهدشد و این مسأله ضرورت توجه بیش از پیش مدیران كلان كشور را به این استان نوپا آشكار می كند.

شریفی تصریح كرد: وجود اقوام مختلف، خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم متنوع و جذابی كه در استان سی و یكم گرد آمده اند ضرورت شناسایی و پژوهش بیشتر در خصوص قومیت ها، شخصیت ها، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات كشاورزی و دامی، سوغات، جشن ها و آیین ها، مراسم مذهبی، زبان، آداب و رسوم و پوشش های گیاهی متنوع، آثار تاریخی و هنری و ثبت ومعرفی آنها در سطوح ملی و جهانی را آشكار می كند كه رسیدن به این مقصود همكاری همه دستگاه های استان و حمایت مسئولین كشوری را می طلبد.

وی درباره احداث زیر ساخت های مربوط به پارك های تخصصی ابراز كرد: با توجه به اراضی قابل توجهی كه در مناطق زیبا و خوش آب و هوای استان مانند شهرستان های طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و كرج وجود دارند، از لحاظ استقرار زیر ساخت های لازم برای احداث این پارك ها مشكل خاصی نیست.

شریفی خاطر نشان كرد: امتیاز خاص نزدیكی به پایتخت، این امكان ویژه را برای استان البرز فراهم كرده است كه بتواند با ایجاد پارك های تخصصی، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود جذب كند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان تأكید كرد: این اقدام هوشمندانه، كاركردی برد - برد برای تهران و البرز به ارمغان می آورد چرا كه علاوه بر كاستن از حجم ترافیك پایتخت، موجب رونق صنعت گردشگری استان در تمام طول سال به ویژه در ایام ركود خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز