خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

مترو کرج - هشتگرد باید زیر زمینی شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۵

بروز مشکلات و صرف هزینه‌های میلیاردی خانه‌های فرسوده در حریم شهرداری، از جمله علت‌های تاکید مدیریت شهری بر اجرای طرح متروی کرج، هشتگرد از طریق مسیر تونل می‌باشد.

ایلنا - کرج: رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت تاسیس و راه اندازی متروی کرج به هشتگرد از مسیر تونل زیرزمینی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمود دادگو با تاکید بر این مهم افزود: تصمیم اجرای این طرح با توجه به برگزاری جلسات کار‌شناسی با حضور مسئولان عالی رتبه در استان البرز اخذ گردیده است.

وی با اشاره به بروز برخی مسائل و مشکلات در خصوص راه اندازی و تاسیس متروی تهران، کرج اظهارداشت: بروز مشکلات و صرف هزینه‌های میلیاردی خانه‌های فرسوده در حریم شهرداری، نیز از جمله علت‌های تاکید مدیریت شهری بر اجرای طرح متروی کرج، هشتگرد از طریق مسیر تونل می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه، مسئولان شهری نیز بر اجرای این طرح به صورت عبور از مسیر تونل تاکید دارند، عنوان کرد: با توجه به در نظر گرفتن مشکلاتی که پیش از این قطار خط یک کرج – تهران به دنبال داشت، عبور خط متروی کرج به هشتگرد از مسیر تونل توجیه منطقی تری دارد.

دادگو با اشاره به هزینه‌های میلیاردی شهرداری برای اجرای خط یک قطار شهری همچنین یادآوری مشکلات مربوط به قطار تهران – تبریز، نظیر سنگ پرانی به واگن‌های قطار، گفت: موارد و نکات مهمی وجود دارد که اجرای خط قطار شهری کرج – هشتگرد در در زیر زمین را توجیه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از آمادگی شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری برای اجرای پروژه قطار شهری کرج- هشتگرد به صورت عبور تونل خبرداد و افزود: مجموعه مدیریت شهری کرج ‌‌نهایت همکاری و تعامل را به منظور اجرای کیفی این پروژه با متولیان ذیربط دارد.

دادگو در خصوص مسیر عبور متروی کرج – هشتگرد، گفت: این خط قطار شهری در مسیر هشتگرد – کرج و در مسیرهای بلوار شهید ایرانی، موسسه سرم سازی، حصارک، پل کمال آباد، گلدشت تردد می‌کند.

وی در تشریح مختصات فیزیکی واگن‌های قطارشهری، با اشاره به وزن هزار تنی قطار شهری، عنوان کرد: با توجه به اینکه، بافت‌های شهری واقع شده در مسیر این خط اکثرا فرسوده می‌باشند، امکان بروز آسیب‌های احتمالی ناشی از عبور قطار با وزن بالا به این بافت‌های شهری وجود دارد.

دادگو در پایان تاکید کرد: بر این اساس و با در نظر گرفتن هزینه‌های بالای تملک ملک‌های واقع شده در حریم اجرای طرح قطار کرج – هشتگرد، ضرورت دارد، این قطار از مسیر تونل عبور کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز