خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره هواشناسی استان البرز:

تلویزیون شهری هواشناسی در سطح شهر کرج نصب می‎شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴

در ضلع شمالی و جنوبی تونل کندوان دو ایستگاه جاده ای هواشناسی نصب شده و همچنین قرار است تلویزیون شهری هواشناسی استان البرز به زودی در سطح شهر برای اطلاع رسانی مسافران نصب شود.

ایلنا-کرج: مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: 90 تا 93 درصد بلایای طبیعی منشا آب و هوایی دارد که البته تمام آن ها قابل پیشگیری است.

منصور رحمانیان در گفت و گو با ایلنا افزود: در بحث بهمن که سال گذشته احتمال وقوع 3 بهمن را اداره هواشناسی پیش بینی کرد در منطقه گچسر تا کندوان اتفاق افتاد و راهداری نیز پیشگیری ها و تمهیدات لازم را اعمال کرد.

وی ادامه داد: حدود 43 مورد وقوع بلایای طبیعی در استان البرز پیش بینی شده است که از این 43 مورد تاکنون 34 مورد به وقوع پیوسته است و از این تعداد، 30 مورد از آن ها منشا آب و هوایی داشته است.

وی تصریح کرد: در زمینه نصب نمایشگر در راه های مواصلاتی مهم استان البرز مانند جاده چالوس، اداره هواشناسی فعالیت هایی را انجام داده است که به آن ها در اصطلاح ایستگاه های جاده ای می گویند.

رحمانیان اضافه کرد: در ضلع شمالی و جنوبی تونل کندوان دو ایستگاه جاده ای نصب شده و همچنین قرار است تلویزیون شهری هواشناسی استان البرز به زودی در سطح شهر برای اطلاع رسانی مسافران نصب شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی که بخواهد وارد جاده چالوس شود از طریق این تلویزیون ها ضلع شمالی و جنوبی تونل کندوان را می بیند و همچنین کسانی که برای اسکی به دیزین می خواهند بروند ابتدا وضعیت آب و هوایی دیزین را از طریق این تلویزیون ها مشاهده می کنند و سپس وارد جاده چالوس می شوند.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی همچنین در خصوص پارامترهای هواشناسی، وب سایتی را در دست طراحی دارد که اطلاعات هواشناسی 57 عدد از گردنه های مهم کشور در این وب سایت قابل مشاهده است.

وی اشاره کرد: با توجه به این بارش ها از چندی دیگر آغاز می شود، در این راستا با اداره ورزش و جوان تفاهم نامه ای امضا شده است و مبنی بر آن قرار است در سه سطح، ایستگاه های هواشناسی در پیست دیزین نصب شود و اطلاعات آب و هوایی آن منطقه را در اختیار ورزشکاران قرار داد.

رحمانیان اظهار داشت: یکی از این تلویزیون ها در پایلوت هواشناسی استان البرز واقع در محمد شهر نصب شده است و نرم افزار آن در حال بروز رسانی است همچنین مشکلات آن برطرف شده و قرار است اداره هواشناسی با شهرداری به توافقاتی دست یابد که بر اساس آن این تلویزیون ها در سطح شهر نصب شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز