خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک فنی حرفه‌ای و خانه صنعت و معدن استان اصفهان اعلام شد:

آموزش شاغلان، دانشجویان و افراد جویای کار زمینه رشد اشتغال را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۳۱

با ارائه آموزش‌های لازم به فارغ التحصیلان می‌توان معضل بیکاری آن‌ها را حل کرد/ باید با آموزش به شاغلان کنونی، دانشجویان و افراد جویای کار زمینه رشد اشتغال و افزایش بهره وری را فراهم کنیم.

ایلنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اعلام اینکه نبود نیروی کار متخصص در مواردی صنایع را رنج می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه بهره وری و استفاده از تمام امکانات برای صنایع اهمیت دارد، شاغلانی که امروز به واسطه تغییر تکنولوژی نمی‌توانند با قدرت قبلی کار کنند، از گروه‌های هدف ما برای آموزش هستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ابوطالب جلالی در نشست با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: دولت به فنی و حرفه‌ای منابعی می‌دهد که در افزایش بهره وری واحدهای صنعتی صرف شود.

وی که معتقد است نبود نیروی کار متخصص در مواردی صنایع را رنج می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه بهره وری و استفاده از تمام امکانات برای صنایع اهمیت دارد، شاغلانی که امروز به واسطه تغییر تکنولوژی نمی‌توانند با قدرت قبلی کار کنند، از گروه‌های مورد نظر ما برای آموزش هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان همچنین دانشجویانی که علم را به صورت کاربردی نیاموخته‌اند و دانششان برای محیط کار مناسب نیست را دومین گروه هدف در برنامه‌های آموزشی فنی حرفه‌ای معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان مرکز ثقل صنعت کشور است و ظرفیت زیادی دارد، مشاغل در استان نیز بسیار متنوعند و مسائلی مانند آینده پژوهی و آمایش سرزمین برای تعیین نیازهای آموزشی هر منطقه باید مورد توجه قرار گیرند.

جلالی با اشاره به همکاری تنگاتنگ فنی و حرفه‌ای با صنعت، تصریح کرد: بر این اساس باید نیاز صنعت شناسایی و آموزش‌های لازم انجام شود، گاهی استانداردهای فنی و حرفه‌ای آموزش مورد نیاز استان را تعیین می‌کند و گاهی نیازهایی که از سوی بخش صنعت اعلام می‌شود تعیین کننده آموزش است.

وی ارتباط دو بخش صنعت و فنی و حرفه‌ای را موجب نیازسنجی و معلوم شدن تیم کاری و رشته‌های مورد نیاز دانست.

همچنین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ارتباط بین تشکل‌های اقتصادی استان مناسب است و از امکانات آن‌ها می‌توان در بحث آموزش بهره برد چرا که نیروی انسانی جزء مهم‌ترین ارکان صنعت و تولید است و باید با آموزش به شاغلان کنونی، دانشجویان و افراد جویای کار زمینه رشد اشتغال و افزایش بهره وری را فراهم کنیم.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به وجود جوانان مستعد در دانشگاه‌ها گفت: با ارائه آموزش‌های لازم به فارغ التحصیلان می‌توان معضل بیکاری آن‌ها را حل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز