خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی استان:

کارفرمایان اصفهان ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه بدهکارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۳

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تا پایان سال ۹۰ بیش از ۱۷ هزار و ۶۱۹ نفر بود که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۹ هزار و ۳۳۵ نفر رسید.

ایلنا: مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان بدهی کارفرمایان خصوصی و دولتی این استان را بابت حق بیمه کارگران را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد این مبلغ مربوط به کارگاه‌های بخش خصوصی است که بر اساس قانون بودجه امسال مهلت دارند از بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اصغر دادخواه در نشست خبری که به مناسبت روز تامین اجتماعی برگزار شد، بدهی‌های معوق را یکی از چالش‌های بزرگ تامین اجتماعی معرفی کرد و افزود: این نوید رابه مشتریان سازمان و کارفرمایان بدهکار می‌دهیم که مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه به استان اصفهان ابلاغ شده و کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی که بدهی‌شان تا پایان سال ۹۱ قطعی شده، تا پایان آذرماه فرصت دارند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وی همچنین از رشد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته خبر داد یادآور شد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تا پایان سال ۹۰ بیش از ۱۷ هزار و ۶۱۹ نفر بود که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۹ هزار و ۳۳۵ نفر رسید.

مدیر کل تامین اجتماعی استان درباره افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: برای بازنشستگانی که ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی را دارند و پس از اعمال این افزایش ۲۵ درصدی حقوقشان به ۷۰۰ هزار تومان نرسد، تخفیفاتی درنظر گرفته‌ایم که حقوقشان به ۷۰۰ هزار تومان در ماه برسد.

دادخواه با تاکید بر پرداخت ۹۰ میلیارد تومان به عنوان مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از فرورین تا تیرماه ۹۲ افزود: تا امروز تمام مطالبات پرداخت شده و قرانی به بازنشستگان استان بدهکار نیستیم.

وی بیش از ۳ میلیون و ۱۶ هزار نفر از جمعیت ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار نفری استان اصفهان را تحت پوشش تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: این جمعیت تا پایان سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه ۳/۶ درصد رشد یافته و جمعیت مستمری بگیران نیز تا اسفند سال گذشته به ۱۷۷ هزار نفر رسید که ۱/۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان بر این اساس ۶۱ درصد جمعیت استان اصفهان را زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر اعلام کرد و گفت: ۴۰ شعبه اصلی، ۲۵ شعبه اقماری و ۱۳ کارگزاری برای ارائه خدمات بیمه‌ای به این جمعیت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت شعبه شهر نجف آباد در ماه گذشته، ادامه داد: احداث این ساختمان، تنها مصوبه باقی مانده از تکالیف تعیین شده سفرهای استانی هیات دولت به اصفهان بود که زمینش تحویل پیمانکار شده و در حال ساخت است.

دادخواه همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی خبر داد و افزود: ماهانه کارفرمایان ۱۱۵ هزار لیست به تامین اجتماعی ارائه می‌کنند که مقدمات حذف این لیست‌های کاغذی و اینترنتی شدن آن‌ها فراهم شده و امیدواریم تا نیمه دوم سال برای کارفرمایانی که کارگر ندارند سپس کارگاه‌های برزگ‌تر اجرا شود.

وی نصب دستگاه صف‌بندی در شعبه ۲ تامین اجتماعی را نیز در راستای افزایش سطح خدمات بیان کرد و گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دفترچه بیمه برای بیمه‌شدگان صادر کردیم و به همین تعداد مراجعه کننده با مراکز درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز