خبرگزاری کار ایران

فرشچیان همچنان میزبان مبارک است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۵

نمایش «مبارک هوایی می‌شود» که از ابتدای تیرماه در مجمتع فرشچیان روی صحنه بود به دلیل استقبال مخاطبان تا 19 همین ماه فرصت یافت تا برای علاقمندان اجرا شود.

ایلنا: نمایش «مبارک هوایی می‌شود» که از ابتدای تیرماه در مجمتع فرشچیان روی صحنه بود به دلیل استقبال مخاطبان تا ۱۹ همین ماه فرصت یافت تا برای علاقمندان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان این نمایش با اعلام این خبر افرود: مبارک هوایی می‌‎شود در اصل داستانی برآمده از تئا‌تر سنتی و بومی ایران است که با روایت داستان مبارک اسطوره تئا‌تر ایرانی قصد دارد از مشکلات فعالان عرصه تئا‌تر سخن بگوید.

هاجر پورسینا درباره داستان این نمایش گفت: مبارک در این داستان غم نهفته خود را در نقاب شادی‎های ظاهریش مخفی می‌کند و مخاطب را تنها به همدردی با خود وامی‎دارد، تفکر مخفی پشت خند‌ها و شادی‎های بچه‌گانه مبارک از ظرافت‎هایی است که درمتن برای القای مفاهیم مختلف به کار گرفته است و به خوبی نیز این مفاهیم را به مخاطب می‌‎قبولاند و او را در فکر فرو می‌‎برد.

هاجر پورسینا در این خصوص اظهار کرد: این تئا‌تر در اختتامیه جشنواره نمایش‌های کمدی تئا‌تر به عنوان نمایش برگزیده داوران و مردم شناخته شد و تندیس جشنواره را به دست آورد و به همین دلیل در این محل نیز مورد توجه تماشگران است.

این کارگردان تئا‌تر تاکید کرد: سعی کردیم نمایش «مبارک هوایی می‌شود» را به گونه‌ای کار کنیم که با تماشاگران خاص و عام بدون استفاده از الفاظ نادرست ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: تئا‌تر کمدی تعریف‌های مختلفی دارد، اما این نکته حائز اهمیت است که کمدی فاخر از لودگی و خنداندن تماشاگر به هر قیمتی مبرا است.

وی اضافه کرد: به طور معمول در هنگام اجرای نمایش‌های کمدی کارگردانان بدون توجه به سن مخاطبان با شوخی‌هایی نامناسب توجه مخاطب را جلب کنند و این چیزی است که نمایش‌های کمدی ایرانی را به ابتذال نزدیک می‌کند.

بد نیست بدانید ابراهیم رحمانی، اسماعیل سلمانی، سولماز زمانی و الهه خوشکام نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌‎پردازند و داستان مبارک هوایی می‌‎شود را روایت می‌‎کنند.

گفتنی است به دلیل استقبال فراوان و توفیقاتی که این نمایش در میان مخاطبان کسب کرد، تالار فرشچیان قرار بود تا ۱۴ تیرماه هر شب ساعت ۲۰ میزبان این نمایش باشد اما این امکان تا ۱۹ تمدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز