خبرگزاری کار ایران

محمدجواهری:

در حق ورزش بانوان احجاف شده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۷

حدود ۴۵ درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند که متأسفانه تنها ۱۰ درصد آنها مشغول فعالیتهای ورزشی هستند/ پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی اصفهان و همچنین تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام موجب شد تا به دنبال راهکارهای جدیدی برای رهایی از بحران برویم.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خواستار مشارکت خیران در راه اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان شد و گفت: ورزش استان اصفهان تعدادی پیشکسوت و ورزشکار دارد که از نظرمالی در مضیقه هستند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا محمدجواهری در نشست خبری محمد سلامتیان رئیس هیات مدیره مجمع خیران ورزشیار استان اصفهان، افزود: با دستور محمدعباسی وزیر ورزش و جوانان،مجمع خیران ورزشیار با محوریت استان اصفهان در تمام استانهای کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که کشور ما سال 91 از لحاظ اقتصادی سال دشواری را پشت سر گذاشت که ورزش هم از این نظر بی‌نصیب نماند، گفت: پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی اصفهان و همچنین تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام موجب شد تا به دنبال راهکارهای جدیدی برای رهایی از بحران برویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل مجمع خیران ورزشیار را اقدام بسیار بزرگ و شایسته‌ای دانست و اظهار امیدواری کرد از تجربیاتی که خیران در امر آموزش و پرورش داشتند،در عرصه ورزش به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی از واگذاری 13 پروژه ورزشی به خیران ورزشیار خبر داد و گفت: پرونده 13 پروژه ورزشی برای تکمیل در اختیار مجمع خیران قرار گرفته است و تاکنون اعتباری بالغ بر شش و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

محمد جواهری یادآور شد: خیران اصفهانی تا کنون 1117 مدرسه را در این استان احداث کرده اند که حضور آنها در ورزش بی شک به رشد و اعتلای آن کمک خواهد کرد.

وی درباره طرح آمایش سرزمین گفت: با توجه به اینکه در کل استان از ظرفیتهای سخت افزاری بسیاری بهره مند هستیم باید به دنبال شناسایی آنها باشیم تا بر اساس آن حتی دورترین نقاط استان را نیز از توزیع عادلانه سخت افزارها بهره مند کنیم.

وی با بیان اینکه در حق ورزش بانوان تا کنون اجحاف صورت گرفته است اظهار داشت:حدود ۴۵ درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند که متأسفانه تنها ۱۰ درصد آنها مشغول فعالیتهای ورزشی هستند برای تغییر این شرایط و گسترش ورزش در میان بانوان و رفتن به سمت عدالت جنسی اقدام به تشکیل کمیته راهبری ورزش بانوان کردیم ودر این کمیته به دنبال این هستیم با ضعفهای وزرش بانوان برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز