خبرگزاری کار ایران

در مهمان خانه شهر اصفهان؛

خانه ها به دفتر کار و مطب تبدیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۱

گران ترین زمین های شهر اصفهان در این محدوده واقع شده به همین دلیل روز به روز مجتمع های مسکونی تبدیل به تجاری های غیر اصولی می شوند.

ایلنا: شهردار منطقه 5 اصفهان این محدوده شهر را به دلیل مجاورت با پل های تاریخی سی و سه پل، مارنان، وجود كوهستان صفه و محله گردشگری جلفا مهمان خانه شهر اصفهان خواند و گفت: تبدیل مجتمع های مسكونی به دفاتر كار و مجموعه های پزشكی، وجود ستاد ادرات و مراكز اداری و آموزشی و ایجاد معضلات ترافیكی بدون هیچ گونه درآمد زایی، مشكلات ترافیكی و نبود پاركینگ، عدم اتصال سیستم دفع آبهای سطحی، كمبود منابع ملكی به دلیل گرانی زمین و اراضی در اختیار واحد نظامی و انتظامی مهم ترین چالش های موجود در این منطقه به شمار می آیند.

به گزارش ایلنا، حمید عصارزادگان در نشست خبری که به مناسبت بهره برداری از 80 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی در این منطقه برگزار شد، افزود: منطقه 5 شهرداری اصفهان با 6 هزار و 2 هکتار وسعت، 165 هزار نفر جمعیت را 11 محله جای داده است.

وی با اشاره به وجود ادیان مختلف و وجود 31 کلیسا، دومین شورای خلیفه گری ارامنه و 12 آتشکده در این محدوده از شهر، تصریح کرد: با وجود شرایط اقتصادی حاکم در کل کشور، ردیف های عمرانی بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که از بدو تاسیس شهرداری منطقه 5 یعنی سال 1348 تا1390 درآمد و بودجه های منطقه 50 میلیارد تومان بوده اما ظرف سه سال گذشته یعنی از 90 تا 92، این رقم به 87 میلیارد تومان رسیده است که 40 میلیارد تومان رشد نشان می دهد.

شهردار منطقه 5 اصفهان، این منطقه را دارای ظرفیت های توریستی و اقتصادی ویژه دانست و ادامه داد: گران ترین زمین های شهر اصفهان در این محدوده واقع شده به همین دلیل روز به روز مجتمع های مسکونی تبدیل به تجاری های غیر اصولی می شوند.

وی دلیل این تغییر کاربری را سوء استفاده از قانون بیان کرد و گفت: در دوران جنگ، مجلس شورای اسلامی برای جبران كمبود پزشك تصویب کرد هر پزشكی می تواند بدون اجازه شهرداری یك واحد مسكونی خود را به مراكز بهداشتی تبدیل کند از این رو شهرداری نمی تواند از ایجاد آمادگاه دوم در این منطقه جلوگیری کند اما مطب های پزشكی را مكلف كردیم برای هر واحد مسكونی پاركینگ احداث کنند.

سرانه تراکم جمعیت 97 نفر در هر هکتار

وی دلیل اصلی ترافیک در مهمان خانه شهر اصفهان را تغییر کاربری های مسکونی به موسسات علمی – آموزشی و مطب های پزشکی بیان کرد و گفت: منطقه 5 از نظر وسعت بعد از مناطق 12 و 4 در جایگاه سوم قرار می گیرد، 9 درصد جمیعت اصفهان را در خود جا داده و سرانه تراکم جمعیت منطقه 97 نفر در هر هکتار است.

عصارزادگان بودجه سال 92 این منطقه را هزار و 600 میلیارد ریال عنوان كرد و یادآور شد: ۸۷0 میلیارد ریال از این بودجه نقدی و ۷۴0 میلیارد ریال آن به صورت غیرنقدی است.

وی سهم بودجه عمرانی و جاری را به ترتیب 78 و 22 درصد اعلام کرد و افزود: سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند در سال ۸۲، ۱۸۵ هزار تومان بوده كه امسال به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

شهردار منطقه 5 با اشاره به رشد 208 درصدی نرخ رشد بودجه در طول ده سال گذشته گفت: میزان وصول بودجه در سال ۸۸، ۵۹ درصد بوده است كه این میزان در سال ۹۱ به ۱۰۴ درصد رسیده، ۳۰ درصد این بودجه برای محرومیت زدایی و پروژه های بزرگ شهر اصفهان هزینه می شود و ۹ درصد نیز به منطقه ناژوان اختصاص دارد.

بهره برداری از 80 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی

عصارزادگان از بهره برداری ۸۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی با هزینه ۹۷۰ میلیارد ریال در منطقه خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها، خیابان علامه محمد تقی جعفری است که به منظور ساماندهی و ‌روانسازی عبور ومرور در معابرشهری به طول ۷۷۰ متر و هزینه ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی دور برگردان پل شهید ستاری با هزینه یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پیاده رو سازی حاشیه رودخانه بیشه خزایی، بوستان سعدی و ملت، ساماندهی معابر پیاده جهت استفاده معلولان، اصلاح پیاده رو سازی خیابان حکیم نظامی، پیاده رو سازی خیابان خاقانی ضلع جنوبی، فاز ۱و۲ پیاده رو سازی در سطح سپاهان شهر، اطراف مهمانسرای صفه و پیاده رو سازی در پارك صفه از ایستگاه ۱۲۵ تا سه راه گردنه باد و منبع آب را از دیگر پروژه های آماده افتتاح معرفی کرد و ادامه داد: اجرای سنگفرش مسیرهای در پارك كوهستانی صفه، احداث کانالهای دفع آب سطحی سپاهان شهر با هزینه یك میلیارد ریال، روكش آسفالت معابر اصلی با هزینه ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و روكش آسفالت معابر فرعی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های اجرا شده در منطقه 5 هستند.

شهردار منطقه ۵ اصفهان با اشاره به طرح های فرهنگی، تفریحی و ورزشی آماده بهره برداری گفت: سالن مطالعه حضرت مریم (س) در خیابان خاقانی با هزینه اجرایی ۳ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده، برای اجرای فرهنگسرای شهیدعلی طاهری نیز ۴ میلیارد ریال و برای آزادسازی آن ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

عصارزادگان آبنمای موزیكال پارک کوهستانی صفه با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، آبنمای ورودی کوی امام جعفر صادق(ع) با هزینه ۳۵۰ میلیون ریال، آبنمای تصادفی پل مارنان با اعتبار یك میلیارد ریال و ساماندهی آبنمای سعدی،‌ ملت و صفه با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر طرح های اجرا شده در منطقه دانست و تصریح کرد: آبرسانی پارك صفه با بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، پارك وحش صفه با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اجرای روشنایی مسیر مابین پارك كوهستانی صفه و تله كابین ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

شهردار منطقه ۵ اصفهان به روشنایی مسیر زاگرس پارك كوهستانی صفه با هزینه ۴۰۰ میلیون ریال اشاره كرد و ادامه داد: احداث نمازخانه و یادمان شهدای صفه، نرده گذاری جهت تامین ایمنی در پارك كوهستانی صفه، تكمیل امكانات ایمنی در پارك صفه، خرید لیزر پارك كوهستانی صفه از دیگر پروژه های كوهستان صفه است.

عصارزادگان با بیان اینكه آزادسازی پاركینگ محتشم كاشانی بعد از ۱۵ سال انتظار با هزینه ۳۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال انجام شد، تصریح كرد: فردا كلنگ احداث پاركینگ محتشم كاشانی به زمین زده خواهد شد و امیدواریم این پاركینگ در ۵ طبقه تا پایان سال جاری تكمیل شود.

وی با اشاره به اینكه پروژه احداث میدان شورا در دست اجراست، گفت: میدان شورا در كمتر از دو ماه با هزینه ۶۰ میلیارد ریال آزادسازی شده فاز دوم تله كابین صفه نیز ظرف دو ماه آینده تكمیل می شود و شهروندان و معلولان و جانبازان می توانند از بام سبز اصفهان شهر را تماشا كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز