خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خبرداد:

مدیریت پسماندها گامی به سوی پیشگیری از تخریب محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۰

همایش آموزشی مدیریت جامع پسماند در شرکت گاز استان اصفهان بر گزار شد.

 ایلنا:  مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در همایش آموزشی مدیریت پسماند گفت : بیش از نیم قرن از مطرح شدن جدی موضوع HSE (ایمنی، بهداشت، محیط زیست) در جهان می‌گذرد و باگسترش زندگی شهری و اوج گرفتن صنعت، کلان شهرها مستلزم توجه بیشتر به مسئله HSE هستند.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اصفهان، مرتضی  طغیانی افزود: خوشبختانه یکی از ارکان مهم فعالیت صنعت گاز در راستای کاهش آلودگی و در واقع خدمت به محیط زیست است چرا که با توزیع گاز طبیعی بسیاری از سوخت های فسیلی بویژه در بخش صنعت حذف و سوخت پاک جایگزین می‌شود.

وی اظهارداشت: همانطور که می‌دانیم تغییر ساختاری جو زمین با توجه به عوامل انسانی در معرض آلودگی‌های شدیدی قرار گرفته و در صورتی که مدیریت موارد مخرب محیط زیست توسط آحاد جامعه انجام نشود زمین پاک نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر انجام این قبیل آموزش‌ها تصریح کرد: حرکتی که صنعت نفت با گازرسانی به شهرها، روستاها و مراکز صنعتی در راستای حفظ محیط زیست آغاز کرده، اینک به مرحله تکامل رسیده و توانسته بخش اعظمی از آلودگی‌های زیست محیطی را کنترل و مدیریت کند.

 طغیانی خاطر نشان ساخت: ما در شهر گنبدهای فیروزه‌ای زندگی می‌کنیم، شهری که علاوه براینکه قطب صنعت کشور است در زیبایی و نظافت نیز در جهان شهره است. بنابراین باید همواره در تلاش باشیم این جایگاه را حفظ و ارتقاء بخشیم.

در بخش دیگری از این همایش، رئیس واحد HSE نیز با اشاره به اینکه رسالت اصلی کارکنان شرکت گاز توزیع سوخت پاک و انرژی بهینه است، اظهار داشت: این فرایند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد. ولی باید به مرحله ای برسیم که با کمترین پسماند و تخریب انجام گیرد.

 عسگری بیان دشت:روزانه 5/4 میلیون تن زباله در جهان تولید می شود که از این میزان حدود 40 تن سهم ایران است.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر، تولید پسماند روز به روز در حال گسترش است. بنابر این مسئولان و مدیران ذیربط، موظف به ارائه راهکارهای بهبود و پیشگیرانه هستند.

وی با تشریح گوشه ای از فعالیت واحد HSE در شرکت گاز استان اصفهان گفت: برنامه ریزی در جهت کاهش استرس‌های منفی که با تصمیم گیری‌های عقلانی و منطقی کارمندان ارتباط مستقیم دارد و در مواقع بحران مخاطره آمیز است،تامین نور ضمن مصرف بهینه انرژی، صدا سنجی جهت حذف آلودگی‌های صوتی، انجام مستمر طب‌های صنعتی، نظارت بر پرتو نگاری، تغذیه مناسب افراد، برنامه‌ریزی برای ورزش مداوم و مستمر، تعویض پوشش خطوط، نشت یابی،عملیاتی كردن HSE پیمانکاران و مشاوران، برگزاری مسابقات امدادی از مواردی است که در این واحد در حال انجام و یا مطالعه وبرنامه ریزی است.

رئیس واحد HSE تاکید کرد: افزایش برنامه ها و همایش‌های آموزشی تخصصی و استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته می‌تواند به صورت مستمر و هدفمند، در دستیابی به راهکارهای بهبود و در نهایت مدیریت صحیح محیط زیست ایمن موثر باشد.

در ادامه مهندس خلقی رئیس آموزش HSE شرکت ملی گاز ایران نیز پیرامون ریسک  شایع HSE در سطح شرکت ملی گاز و پیمانکاران به ایراد سخن پرداخت و گفت: در شرکت ملی گاز حوادثی داریم که در حال بازسازی هستند.

وی تصریح کرد:با بررسی و شناسایی عوامل حوادثی که در گذشته در بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع گاز روی داده است، قطعاً می توانیم به نتایج مثبتی دسترس پیدا کرد.

 خلقی تاکید کرد:تا راهکارهای پیشگیرانه و برحسب موازین HSE باید انجام شود تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

همچنین دکتر پور‌زمانی طی دو پنل تخصصی، در رابطه با آموزش مدیریت پسماند سخنرانی كرد و مهندس کاظمی نیزبه معرفی نرم افزار مدیریت پسماند پرداخت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز