خبرگزاری کار ایران

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین ثبت جهانی می شود

asdasd

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در اردهال به ثبت دبیرخانه یونسکو رسید تا به عنوان یک مراسم معنوی و مذهبی به ثبت جهانی برسد.

ایلنا – کاشان: رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان گفت: سه ماه پیش مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در اردهال به ثبت دبیرخانه یونسکو رسید تا به عنوان یک مراسم معنوی و مذهبی به ثبت جهانی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «احترامی» شب گذشته در محل این ستاد در نشست خبری با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه شهید اردهال مراسم سوگواری همراه با نماز مغرب و عشا در صحن عامراین ناصر فینی از چهارشنبه دو روز مانده به مراسم سنتی مذهبی قالیشویان دراردهال از تاریخ دوازدهم الی پانزدهم مهرماه سالجاری از طرف این ستاد برگزارمی شود.

رئیس ستاد مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال با اشاره به اینکه امسال برگزاری نماز جمعه به مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در اردهال کاشان معنویت خاصی خواهد داد گفت: برگزاری این مراسم برای استفاده زائرین از فضیلت نماز جمعه طوری برنامه ریزی شده که از ساعت ۸ صبح جمعه چهاردهم مهرماه شروع و تا قبل از اذان ظهر به اتمام برسد.

احترامی با بیان اینکه طبق سنت سال‌های قبل پیاده روی بیش از دو هزار نفراز اهالی فین کاشان در ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه یک روز قبل ازبرگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان درمسجد جامع فین به طرف مشهداردهال محلی که پایگاه حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) جهت اقامه نماز وتبلیغ دین بوده است شروع و تا قبل از نماز مغرب وعشا با عزاداری درصحن عامربن ناصرفینی به اتمام خواهد رسید گفت: شب جار نیز یکی دیگر از مراسم قالیشویان است که از قدیم الایام مرسوم بوده است که درشب جمعه پنجم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

وی سخنران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان سالجاری فین در مشهد اردهال را «حجت الاسلام دکتررفیعی» ازاساتید حوزه و دانشگاه و مجری برگزاری این مراسم را نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه زنده رود، برگزاری دعای کمیل به طور زنده از سیمای اصفهان و شبکه قرآن و معارف به منظور بیان فلسفه اردهال و ابعاد شخصیتی سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) از جمله برنامه‌هایی است که به مراسم سالجاری اضافه شده است.

وی تصریح نمود: درراستای تقویت مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین دراردهال علاوه بربرگزاری مراسم، این ستاد با همکاری «حجت الاسلام صدیقی» معاون فرهنگی ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان اقدام به چاپ کتابهای «ترکیب بند اردهال» و «مقتدای حسین (ع) در کربلای خاوه» با تیراژ بالا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز