خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان:

ایران زمین در موسیقی، گذشته فاخر و بالنده و پرریشه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۸

درزمان‌های گذشته، در ایران چوپانان یا افرادی بودند که تنها با آواز خود، مخاطب راا بسیار تحت تاثیر قرار می‌دادند. بنابر‌این می‌توان با پررنگ‌تر كردن آواز در کنار ساز،موسیقی بهتری ارایه داد..

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بازدید از مدرسه راهنمایی موسیقی وابسته به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر موسیقی درمتن زندگی مردم باشد و به آن‌ها کمک کند، این موسیقی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجه الاسلام قطبی افزود: موسیقی که فرد را از فضای زندگی خود به حاشیه ببرد، موسیقی ضد ارزشی است و علما آن را حرام می‌دانند.

 وی تصریح کرد: آهنگ‌هایی که انسان را از موقعیت طبیعی زندگی خود بیرون ببرد، خلاف عقل و خلاف شرع است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه لازم است موسیقی در متن زندگی مردم باشد، اظهار داشت: ساخت موسیقی‌های مناسب و استاندارد در ابعاد مختلف زندگی می‌تواند تاثیرات مثبتی ایجاد كند به عنوان مثال موسیقی حماسی در جنگ می‌تواند موجب تقویت حس و حال رزمی شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران زمین در موسیقی، گذشته‌ی فاخر و بالنده و پرریشه‌ای دارد و در گذشته به موسیقی ساز و آواز گفته می‌شد. و موسیقی کلامی بیشتر به کاربرده می‌شد.

حجه الاسلام قطبی با تقسیم بندی موسیقی به دوبخش آواز پایه و آهنگ پایه اظهار داشت: با مروری بر گذشته موسیقی می‌توان به این نتیجه رسید که موسیقی‌های آوازی، پایه موسیقی‌هایی هستند که اجتماعی‌تر ند و بیشتر می‌توانند بر مخاطب خود تاثیر گذار باشند، زیرا محتوا و پیامی را در قالب آواز به مخاطب خود منتقل می‌‌كنند، ولی آهنگ پایه یا ساز پایه مخاطب را بیشتر به سمت طرب و بزم سوق می‌دهد.

وی افزود: در زمان‌های گذشته در ایران چوپانان یا افرادی بودند که تنها با آواز خود مخاطب خودرا بسیار تحت تاثیر قرار می‌دادند، بنابر این می‌توان با پررنگ‌تر كردن آواز در کنار سازموسیقی بهتری ارایه كرد.

وی خطاب به هنرآموزان مدرسه راهنمایی پسران گفت: چشم امید ما به شما ست و امیدواریم در آینده شاهد تربیت اساتیدی مانند مرحوم استاد کسایی در این مدرسه باشیم و باعث افتخار کشور و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشید.

گفتنی است در بازدید مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان از هنرستان موسیقی پسران وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اهدای لوح تقدیر و جوایز از زحمات کادر آموزشی این مدرسه تقدیر كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز