خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان گفت:

در مجموع 10300 نفر در استان اصفهان در انتخابات شوراها ثبت نام كردند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۸

همه كمیته های ستاد انتخابات برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برحماسه اقتصادی وحماسه سیاسی فعال شده اند.

ایلنا: محمد مهدی اسماعیلی، رئیس ستاد انتخابات استان، در جلسه این هفتهٔ ستاد انتخابات ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز گارگر و فرارسیدن روز معلم گفت: استاد بزرگ شهید مطهری استوانهٔ فکری انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس ستاد انتخابات استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه انتخابات ۲۴خرداد رویداد عظیم و گسترده‌ای است، افزود: همه کمیته‌های ستاد برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برحماسه اقتصادی وحماسه سیاسی فعال شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی‌های موجود بتوانیم در انتخابات پیش رو شاهد برگزاری انتخابات پرشور و حماسی باشیم.

اسماعیلی تاکید کرد: باید تلاش شود بحث‌های دو انتخابات، همزمان و با یک روند معقول پیش رود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمیته‌های سیاسی در خصوص انتخابات شورا‌ها آغاز شده است، یادآور شد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری باید کمیتهٔ سیاسی و کمیته تبلیغات با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور پرشور و انتخاب آگاهانه مورد توجه قرار گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه مرز این فعالیت‌ها هم شاخص‌های مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: ملاک‌ها و شاخص‌های انتخابات از سوی ایشان مشخص می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمار‌ها و نظرسنجی‌ها در خصوص انتخابات نشان دهندهٔ حضور فعال و بالای شرکت کنندگان است، اظهار داشت: این آمار با توجه به مدت زمانی که تا انتخابات وجود دارد در طول همهٔ دوره‌ها کم نظیر بوده است.

وی این امر را نشان دهندهٔ تحقق شعار سال حماسه سیاسی دانست و گفت: امید است که حماسهٔ اقتصادی نیز بزودی محقق شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری هم در حال شکل گیری است گفت: در ایام باقی مانده تا انتخابات باید همه موارد بررسی و تمهیدات لازم برای بخش‌های مختلف وزیرساخت‌ها در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری ۲ انتخابات به صورت همزمان گفت: لازم است فرمانداران اشکالات موجود در زیرساخت‌ها از جمله در حوزه‌های نرم افزاری و پهنای باند و سایر مباحث را به وزارت کشور اعلام نمایند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه احتمال مشارکت مردم با توجه به برگزاری ۲ انتخابات از موارد مشابه قبل نیز بیشتر خواهد بود؛ افزود: باید سیستم‌ها به صورت هماهنگ و آنلاین در جریان برگزاری و در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات هماهنگ‌تر عمل نمایند.

وی نقش حوزهٔ IT در این خصوص را بسیار مهم قلمداد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه تاکید کرد: کلیهٔ دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین ملزم هستند نیرو‌ها و امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌ها باید فعالانه و براساس قانون به تخلفات انتخاباتی رسیدگی نمایند، از فرمانداران خواست در این خصوص پیگیری جدی داشته باشند.

اسماعیلی بر لزوم آموزش نیروهای ذخیره تاکید کرد و گفت: این امر بخصوص در هنگام شمارش آرا با توجه به تعداد زیاد اسامی، سبب کاهش خطای انسانی و افزایش دقت خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: باید یک پروتکل شفافی در این خصوص تهیه شود و به تایید هیأت نظارت در همهٔ شهرستان‌ها رسانده شود تا موارد با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق تقویم انتخاباتی، امروز روز آخر اعلام نظر مراجع چهارگانه در خصوص ثبت نام‌های شورا‌ها است، افزود: هیأت‌های نظارتی باید کار خود را جهت بررسی صلاحیت‌ها با قوت بیشتری شروع کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فتنه‌گر‌ها و کسانی که در فنتهٔ ۸۸ نقش داشته‌اند حق حضور در انتخابات را ندارند؛ تصریح کرد: فارغ از بحث فتنه افراد با هر سلیقه و یا حتی جریان سیاسی می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند کما اینکه این امر مورد نظر مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی از فرمانداران خواست که جلسات با افراد و اقشار مختلف داشته باشند و با تشکیل کمیتهٔ تبلیغات قوی و محکم انتخاباتی در تراز اعلامی از سوی مقام معظم رهبری برگزار شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شهر‌های اصفهان، نجف آباد و کاشان به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا‌ها را در اختیار داشتند، یادآور شد: روستاهای کوی راه حق و روستایی در شهرستان لنجان و نجف آباد نیز بیشتر ین تعداد ثبت نام کنندگان را در حوزه روستایی در اختیار داشتند.

وی در ادامه افزود: شهرستان‌های اصفهان با ۲۰۰۰ ثبت نام کننده و سپس لنجان و سمیرم نیز بیشترین تعداد ثبت نام کننده گان حوزهٔ شهری و روستایی بودند.

اسماعیلی اعلام داشت: مسن‌ترین فرد ثبت نامی در انتخابات شورا‌ها مردی ۸۶ ساله از شهرستان‌های اصفهان و جوان‌ترین فرد نیز۲۵ ساله و از شهرستان شهرضا است.

وی با بیان اینکه همه ۱۰۵ شهر استان به حد نصاب رسیده‌اند گفت: از ۸۹۱ روستا که حائز شرایط بودند ۸۶۰ روستا به حد نصاب رسیدهاست.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۰۳۰۰ نفر در استان اصفهان در انتخابات شورا‌ها ثبت نام کردند که آمار بسیار خوبی می‌باشد.

در پایان این جلسه فرمانداران شهرستان‌های شهرضا، تیران و کرون و دهاقان در خصوص فعالیت‌های انجام شده و مشکلات احتمالی و تعداد ثبت نامی‌ها گزارشی ارائه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز