خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای اصفهان خبر داد:

مراقب حملات انكار سرویس"Dos" در اینترنت باشید

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۲

در حملاتی که با عنوان انكار سرویس به سیستم رایانه شما هجوم می آورد ضمن مراقبت به توصیه های پلیس فتا در پیشگیری از هر حمله عمل كنید.

ایلنا-اصفهان: مراقب حملات انکار سرویس «Dos» در اینترنت باشید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: حملات انکار سرویس «Dos» حملاتی هستند که مهاجمان با ایجاد ترافیک بی‌مورد و بی‌استفاده، حجم زیادی از منابع سرویس دهنده و پهنای باند شبکه را مصرف یا به نوعی درگیر رسیدگی به این تقاضاهای بی‌مورد می‌کنند و این تقاضا‌ها تا جایی که دستگاه سرویس دهنده را از کار بیندازد ادامه پیدا می‌کند.

سرهنگ ستار خسروی ادامه داد: این نوع حملات قاعدتا منجر به از کار افتادن رایانه و یا شبکه شده بطوری که تبعات آن به همین میزان محدود نمی‌شود و نباید آن‌ها را دست کم گرفت چرا که بسته به سیستم شبکه و نرم افزار‌ها ممکن است منجر به از کار افتادن سیستم کل یک بخش شود.

این مقام مسئول اشاره‌ای هم به اشکال مختلف حملات انکار سرویس کرد و عنوان داشت: حملات «Dos» در سه نوع مختلف و به اشکال «مصرف کردن منابع نادر، محدود و غیر قابل تجزیه»، «از بین بردن یا تغییر دادن اطلاعات مربوط به پیکر بندی» و آخرین شکل به شیوه «خرابی فیزیکی یا تبدیل اجزای شبکه» بروز می‌کند.

سرهنگ خسروی در ادامه اظهار داشت: یک نفوذگر در این نوع حملات قادر است سیستم شما را با استفاده از ارسال داده‌های دور از انتظار بر روی شبکه از کار بیندازد و اگر سیستم بدون دلیل آشکاری از کار بیفتد ممکن است دچار قربانی اینگونه حملات شده باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان با توجه به اهمیت موضوع و با بیان اینکه حملات انکار سرویس می‌توانند برای بسیاری از سازمان‌ها منجر به از دست رفتن زمان ارزشمند و منابع مالی شود، چند توصیه را بدین شرح اعلام کرد:

۱- از شبکه خود درمقابل هرگونه دسترسی غیر مجاز به رایانه‌ها، روتر‌ها، سیم‌های شبکه، ایستگاههای برق و دستگاه های خنک کننده و هر یک از اجزای مهم دیگر شبکه محافظت بعمل آورید.

۲- فیلتر‌های رو‌تر را در شبکه خود مورد استفاده قرار دهید.

۳- هر سرویس شبکه را که ضروری نیست یا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد غیر فعال کنید.

۴- سیستم «quota» را بر روی سیستم عامل خود فعال سازید.

۵- کارایی سیستم خود را مورد بازبینی قرار دهید و یک سری حدود اصلی را برای کارهای معمولی تعریف کنید و این حدود را برای تشخیص استفاده‌های غیر معمول از حافظه، cpu و یا ترافیک شبکه بکار ببرید.

۶- زمانبندی‌های منطقی را برای پشتیبان گیری ایجاد و نگهداری کنید مخصوصا برای اطلاعات مهم مربوط به پیکر بندی.

۷- برنامه‌هایی را در مورد رمز عبور مناسب ایجاد و نگهداری کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز