خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی:

اصفهان تنها استانی است که بیش از ۲۰۰ باب کتابخانه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۱

هشت میلیارد ریال از محل نیم درصد شهرداری‌ها، سال گذشته برای کتابخانه‌ها واریز شد.

اصفهان – ایلنا: استان اصفهان با در اختیار داشتن ۲۷۰ باب کتابخانه علاوه بر قرار گرفتن در رتبه نخست کشور، تنها استانی است که بیش از ۲۰۰ باب کتابخانه دارد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: پروژه‌های متعدد در استان آماده بهره برداری و یا کلنگ زنی است و تلاش روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها در این امر موثر بوده است.

غلامرضا یاوری از وصول هشت میلیارد ریال از محل نیم درصد شهرداری‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ وصول شده از سوی شهرداری‌ها نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشته است.

وی به رشد پنج دقیقه‌ای سرانه مطالعه استان در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه استان در سال ۸۹، ۶۴ دقیقه بود که با تلاش کتابداران و مسوولان، در سال ۹۰ به ۶۹ دقیقه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با توجه به موفقیتهای کتابخانه‌های عمومی استان در سه سال گذشته، اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای موجود در سال ۹۲ با سرعت بیشتری در توسعه مطالعه مفید گام برداشته شود.

وی کتابداران را به عنوان طلایه داران ترویج کتابخوانی در جامعه معرفی کرد و افزود: باید ابتدا خودمان اهل مطالعه باشیم تا بتوانیم مردم را به سوی مطالعه سوق دهیم.

یاوری کار برای رضای خدا، خوش برخوردی، خلاقیت و برنامه ریزی در کار‌ها را از مهم‌ترین عوامل موفقیت دانست و گفت: مخاطبان کتابخانه‌ها از قشرهای مختلف هستند و تقویت خلاقیت و نوآوری از سوی کتابداران منجر به موفقیت در پاسخگویی به مراجعان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز