خبرگزاری کار ایران

فیلم ساخت لعاب زرین فام در اختیار دانشکده‌های هنر ایران قرار می‌گیرد

کد خبر : ۴۹۴۲۵

فیلم" تجربه هایی بر اساس یک متن، پژوهشی عملی برای ساخت لعاب لاستر به شیوه ی خمیره گلی (زرین فام) "توسط عباس اکبری عضو هیات علمی دانشکده معماری وهنر دانشگاه کاشان ساخته شد

ایلنا - کاشان: فیلم" تجربه هایی بر اساس یک متن، پژوهشی عملی برای ساخت لعاب لاستر به شیوه ی خمیره گلی (زرین فام) "توسط عباس اکبری عضو هیات علمی دانشکده معماری وهنر دانشگاه کاشان ساخته شد.

به گزارش  خبرنگارایلنا در کاشان، تهیه کننده این فیلم افزود: این فیلم مستند 25 دقیقه ای تجربه ای عملی از روی متن کتاب " عرایس الجواهر ونفایس الاطایب" است که توسط ابوالقاسم عبدالله کاشانی از نوادگان خاندان سفالگر مشهور ابوطاهر در سال 700 هجری نوشته شده است.

 عباس اکبری اظهار داشت: این فیلم که با مصوبه گروه هنر اسلامی و پژوهش هنردانشگاه کاشان ساخته شده، دومین فیلم در این خصوص است.

وی، با اشاره به اینکه، پیش از این فیلم " آلن کایگر اسمیت" سرامیست انگلیسی فیلمی را بدین منظور تولید کرده است گفت: از ویژگی های فیلم "تجربه هایی بر اساس یک متن" ساده نمودن مراحل ساخت لعاب زرین فام در قالب تصاویر مستند است.

معاونت آموزشی دانشكده معماری و هنر خاطر نشان کرد: این فیلم چندی پیش در چهارمین سه سالانه گل کراچی به نمایش در آمد ونسخه هایی از آن توسط متخصصین سرامیک کشورهایی از جمله استرالیا، هند، سوئیس، ترکیه و.... تکثیر و در مراکز علمی آنها به نمایش در آمده است.

 اکبری یادآورشد: این فیلم به زودی در اختیار دانشکده های هنری ایران قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز