خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

عیدی بازنشستگان اصفهانی با حقوق بهمن پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۲۶

بر اساس برآوردهای انجام شده، مجموع حقوق 172 هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان اصفهان رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان را شامل می‌شود که با حقوق بهمن‌ماه این افراد به حسابشان واریز خواهد شد.

ایلنا-اصفهان: مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد عیدی بازنشستگان اصفهانی با حقوق بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر دادخواه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه 172 هزار نفر از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در استان اصفهان به زودی عیدی خود را دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، مجموع حقوق 172 هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان اصفهان رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان را شامل می‌شود که با حقوق بهمن‌ماه این افراد به حسابشان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ عیدی مستمری‌بگیران اصفهانی تامین اجتماعی هم‌اکنون در حال تامین است، تصریح کرد:با وجود اینکه رقم عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور اعلام نشده اما به نظر می‌رسد مبلغ عیدی در حدود 400 هزار تومان باشد.

*طلب 360 میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان*

علی‌اصغر دادخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان مطالبات این اداره‌کل از کارفرمایان اصفهانی اشاره کرد و اظهار داشت: تامین اجتماعی اصفهان در مجموع 360میلیارد تومان از کارفرمایان دولتی و خصوصی این استان طلبکار است.

وی افزود: در شرایطی که بدهی کارفرمایان دولتی به تامین اجتماعی در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است اما بدهی بخش خصوصی همچنان به صورت ثابت باقی‌ مانده و هر ماه نیز دو درصد به عنوان جریمه معوقات به این مبلغ افزوده می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان در روز 30 آذرماه به پایان رسید، تصریح کرد: در مدتی که تامین اجتماعی نسبت به بخشودگی جرایم معوقات کارفرمایان اقدام می‌کرد،40 درصد از کارفرمایان صنوف کوچک برای تسویه بدهی‌های خود به این سازمان مراجعه کردند اما کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ از این قانون استقبال نکردند.

*اتوبوسرانی اصفهان همچنان بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی*

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان همچنان به عنوان بدهکارترین طرف قرارداد این اداره‌کل به شمار می‌رود، گفت: این شرکت هم‌اکنون 60 میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارد که در صورت عدم پرداخت از طریق مراجع قانونی برای دریافت معوقات از این شرکت اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به تامین اجتماعی در سال گذشته 40 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: در حالی که شرکت اتوبوسرانی به عنوان بدهکارترین شرکت تامین اجتماعی استان اصفهان شناخته می‌شود اما این اداره‌کل همچنان به تعهدات خود در قابل کارکنان و پرسنل این شرکت عمل می‌کند و هیچ قراردادی را منتفی نکرده است.

دادخواه تاکید کرد: در صورتی که شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نسبت به تسویه بدهی‌های خود اقدام نکند، اداره‌کل تامین اجتماعی از طریق مراجع قضایی اقدام به مسدود کردن حساب‌های این شرکت خواهد کرد.

*3 میلیون اصفهانی زیر پوشش تامین اجتماعی*

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه استان اصفهان 966 هزار نفر بیمه شده اصلی دارد، بیان داشت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی و خانواده‌های وابسته آنها در سطح استان اصفهان به دو میلیون و 950 هزار نفر می‌رسد که 60 درصد جمعیت چهار میلیون و 800 هزار نفری استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی بیمه‌شدگان استان اصفهان به نسبت سال گذشته، افزود: در سال گذشته 920 هزار اصفهانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند که این میزان در سال جاری به 966 هزار نفر رسیده است.

دادخواه تصریح کرد: همچنین تعداد مستمری‌بگیران سال گذشته تامین اجتماعی استان اصفهان 163 هزار نفر بود که این میزان در سال جاری به 172 هزار نفر افزایش یافته است.

وی در مورد بیمه‌شدگان مشاغل مختلف نیز اضافه کرد: در سال جاری تعداد رانندگان بیمه شده به 74 هزار نفر، تعداد قالیبافان بیمه‌شده به 37 هزار نفر، تعداد کارگران ساختمانی بیمه‌شده به 34 هزار نفر و تعداد زنان خانه‌دار بیمه‌شده نیز به دو هزار و 700 نفر افزایش یافته است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز