خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

لزوم پویایی هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه

کد خبر : ۴۲۶۳۹

استاندار اصفهان در نشست با رؤسای دفتر تبلیغات اسلامی بر پویایی هر چه بیشتر حوزه های علمیه با توجه به نیازهای روز جامعه تأکید کرد.

ایلنا- اصفهان: استاندار اصفهان در نشست صمیمی با رؤسای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مرکز اصفهان که بمنظور همفکری در مورد مسائل پیش روی این دفتر برگزار شد، بر پویایی هر چه بیشتر حوزه های علمیه با توجه به نیازهای روز جامعه تأکید کرد.

علیرضا ذاکر اصفهانی با تشكر از اقدامات فرهنگی چشمگیر دفتر تبلیغات در نشر و ترویج تفكر روشن بینانه دینی از جمله اقدام به برقراری دبیرخانه ادیان توحیدی تأكید كرد.

وی اظهار داشت: اصفهان ظرفیت برند ادیان توحیدی را داراست و ادیان توحیدی برای ما مهم است و اصفهان می تواند این برند را داشته باشد.

ذاكر اصفهانی با تأکید بر اینکه فعالیت های آموزشی و پژوهشی نباید رکود داشته باشد و باید فعال و پویا باشد، تصریح کرد: لازم است
حوزه های علمیه به سمت موضوعات روز جامعه پیش روند.

استاندار اصفهان همچنین ظرفیت های بیشمار استان اصفهان را برشمرد و اظهار داشت: اصفهان این ظرفیت را دارد که در حوزه های مختلف علمی از جمله ادیان توحیدی به یک شاخص و قطب بین المللی تبدیل گردد.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان، ادامه داد: اصفهان در امتداد پیشینه درخشان خویش بعنوان الگوی همزیستی معنوی پیروان ادیان، شایسته میزبانی این همایش است.

استاندار اصفهان با اشاره به موضوع این همایش كه کار و تولید از منظر ادیان توحیدی است، افزود: آموزه‌های الهی ادیان با تکیه بر کار و تولید به منزله روح حیات اجتماعی آدمی، فرصتی را پیش روی انسان قرار داده تا در کنار حیات دنیوی، آبادگر آن جهان نیز باشد.

ذاكر اصفهانی با اشاره به راه اندازی بنیاد بین المللی اخلاق در این مركز این مهم را با عنایت به حضور بزرگانی نظیر حضرات آیات، مظاهری و ناصری در تبیین نظریه اخلاق اسلامی قابل ستایش دانست.

در ادامه این نشست، به پاس حمایت استاندار اصفهان از حوزه فرهنگ، لوح تقدیری از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، به ایشان اهداء گردید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز