خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

بیش از 200 محصول کشاورزی استان استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۰

ارتقاء سطح كمی و كیفی محصولات غذایی سالم/بیش از 200 محصول دارای برچسب استاندارد است.

اصفهان- ایلنا: استاندار اصفهان در آیین آغاز به كار یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت كشاورزی، ماشین آلات و خدمات وابسته گفت: ارتقاء سطح كمی و كیفی محصولات غذایی سالم، برای مدیریت استان حائز اهمیت است و امروز در استان بیش از 200 محصول دارای برچسب استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی گفت: تولید غذای سالم، جامعه سالم و بانشاط را به دنبال دارد و از اینرو درصدد تولید محصولات کشاورزی سالم هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت استان توسعه و ترویج تولید محصولات ارگانیک است، تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم محصول سالم برای مردم تهیه نماییم، نیازی به افزایش تعداد بیمارستان‌ها و تولید دارو نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در همین این راستا در تدارک برگزاری همایش بزرگ و بین المللی تولید محصولات ارگانیک در اصفهان هستیم.

ذاکر اصفهانی، ظرفیت‌ها و گونه‌های خاص حیوانی و گیاهی که در شمال، غرب، جنوب و شرق استان وجود دارد را به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی استان و نیز تنوع آب و هوایی آن دانست و اظهارداشت: این مسئله سبب ساز کثرت گونه‌های گیاهی سردسیری و گرمسیری در نقاط مختلف استان شده است که خود نمونه‌ای از ظرفیت‌های کشاورزی ایران است.

وی افزود: در این راستا باید با استفاده از توانمندی‌های بالقوه مادی و معنوی استان زمینه مناسب برای تعامل بیشتر با سایر کشورها فراهم شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان رتبه اول تولید شیر و گوشت سفید را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: برخی از تولیدات باغی و زراعی استان اصفهان مثل سیب، انار، به و طالبی امروز از شهرت جهانی برخوردارند.

وی ادامه داد: تعدادی از محصولات زراعی و باغی از کالاهای معروف صادراتی این استان هستند که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات گلخانه‌ای نیز قابلیت صادرات به اروپا را دارد، باید در راستای گسترش بازار صادراتی این محصولات تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

علیرضا ذاكر اصفهانی با اشاره به برگزاری همایش "انرژی هسته‌ای و زندگی" در آینده نزدیك گفت: نگاه كشور و مردم ما، نگاهی صد در صد علمی و كارشناسی به موضوع هسته‌ای و بهره‌مندی از آن، در راستای بهتر شدن زندگی است.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور به غلط مسئله هسته‌ای ایران را با عناوینی مانند تولید سلاح هسته‌ای بیان می‌کنند، اذعان داشت: کاربرد انرژی هسته‌ای در کشور به منظور استفاده در بخش‌های مختلف مانند صنعت کشاورزی و با هدف استفاده از دانش برای ارتقای سطح کیفی تولیدات مدنظر است.

وی در ادامه افزود: در این راستا تصمیم به برگزاری همایش ملی انرژی هسته‌ای و زندگی با موضوع نقش این دانش در تولید محصولات سالم و ارتقا سطح زندگی گرفته شد.

استاندار اصفهان برپایی جامع ترین نمایشگاه کشاورزی ایران در اصفهان با هدف بسترسازی و ارتقاء این حوزه را مایه خرسندی دانست.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات و صنایع وابسته با برند گروات از چهارم تا هفتم بهمن ماه از ساعت 14 الی 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر است.

نمایشگاه مذكور به عنوان جامع‌ترین نمایشگاه كشاورزی با بازدید 64 كارشناس و متخصص از 22 كشور، حضور مشاركت كنندگانی از كشورهای چین، امارات و تركیه، حضور 190 مشاركت كننده از استان‌های مختلف كشور، همراهی و حضور 20 نشریه تخصصی، انجمن و اتحادیه همراه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز