خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد كشاورزی كاشان خبرداد:

احیای 35 رشته قنات در شهرستان كاشان

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۱

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان كاشان از احیای تعداد 35 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان در روستاهای بخشهای مركزی، قمصر، نیاسر و برزك كاشان خبرداد.

ایلنا – كاشان: مدیر جهاد كشاورزی شهرستان كاشان از احیای تعداد 35 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان در روستاهای بخشهای مركزی، قمصر، نیاسر و برزك كاشان خبرداد.

« عباس زیلایی » در گفتگو  با خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این خبر گفت: جهاد كشاورزی شهرستان كاشان با بررسی های میدانی، نظارت كامل كارشناسان، متخصصان جهاد كشاورزی این شهرستان و مشاركت نماینده بهره برداران در سالجاری توانست نسبت به لایروبی، كول گذاری، بازگشایی و احیای 35 رشته قنات درشهرستان كاشان اقدام كند.

وی با بیان اینكه چون بعضی از این تعداد رشته قناتها در روستاهای كاشان به علت افتادن آب سیل در داخل آنها مسدود گردیده بود و بعضی از آنها نیز نیاز به مرمت و بازسازی داشت این كار انجام شد گفت: درحال حاضر این تعداد رشته قنات 350 لیتر در ثانیه آبدهی دارند.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان كاشان با اشاره به اینكه احیای قنوات فوق الذكر از طریق مشاركت مردمی و با نظارت جهاد كشاورزی شهرستان كاشان احیا گردیده است گفت: امیدواریم اعتبارات لازم از محل ستاد بحران استان اصفهان جهت مراحل تكمیل نهایی و بهبود شرایط ایمنی قنواتها در این شهرستان اختصاص داده شود.

زیلایی با اشاره به خشكسالی های پی در پی و وجود بیش از 650 رشته قنات و چشمه در شهرستان كاشان و درخواست مكرر بهره برداران جهت عمق كنی و لایروبی قناتها گفت: از مسئولین كشوری و استانی انتظارداریم سالیانه مبلغ ده میلیارد ریال جهت حفظ، مرمت، بازسازی و احیای كلیه قناتهای موجود در شهرستان كاشان به این بخش مهم تولیدی اختصاص داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز