خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد:

صباحی بیدگلی از شعرای خوشنام و نام آور ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۷

برگزاری كنگره بزرگداشت خواجه سلیمان صباحی بیدگلی با توجه به اینكه موجب باز شناسی شخصیتهای فرهنگی و تجدید هویتی در نسل نو می شود كار بسیار ارزشمند و پر پاداشی است.

ایلنا – آران و بیدگل: رئیس دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری كنگره بزرگداشت خواجه سلیمان صباحی بیدگلی با توجه به اینكه موجب باز شناسی شخصیتهای فرهنگی و تجدید هویتی در نسل نو می شود كار بسیار ارزشمند و پر پاداشی است.

« نادر طراوت پور » شامگاه چهارشنبه در حاشیه شب شعر همایش بین المللی نكوداشت صباحی بیدگلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این مطلب، به برگزاری جشن عرص با توجه به فرهنگ های كشورهایی چون هند اشاره كرد و گفت:در این كشورها و قتی شاعری از دنیا می رود جشن شادمانی به پا می كنند و دلیل آن را خدمت به فرهنگ و ادبیات آن كشور می دانند.

وی برگزاری همایش به عنوان بزرگداشت مفاخر و شعرا در كشورمان را كار بسیار سنجیده و پسندیده ای دانست و گفت: كنگره بزرگداشت خواجه سلیمان صباحی بیدگلی با توجه به اینكه موجب باز شناسی شخصیتهای فرهنگی و تجدید هویتی در نسل نو می شود خود كار بسیار ارزشمندی است.

طراوت پور، صباحی بیدگلی را از شعرای خوشنام و نام آور در كشورمان نام برد و گفت: مهمترین جلوه او تركیب بند معروف عاشورایی است كه بخشی از آن را با اغتفای  محتشم كاشانی  انجام داده است.

وی برگزاری این كنگره با حضور شاعران معروف كشوری، اساتید اهل دل، دانشجویان و جمعیت انبوه مردم  شهرستانهای كاشان و  آران و بیدگل و 13 كشور جهان را نشان از زلال خوب  و بزرگی و سترگی جان خواجه صباحی بیدگلی دانست و گفت: امیدواریم مراسم های با شكوهی برای شاعرانی كه در قید حیات هستند و آنهایی كه از دنیا رفته اند برگزار شود.

رئیس دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل،  دلیل عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین كنگره گفت: به رغم علاقه زیادی كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در اولین همایش بین المللی نكوداشت صباحی بیدگلی داشتند ولی همزمانی برگزاری كنگرهایی در استانهای مختلف كشور چون كنگره بزرگ سلمان فارسی در استان فارس، كنگره بین المللی مقاومت اسلامی در كرمانشاه، كنگره سراسری دهمین پیشوا در تهران، كنگره سالانه دفاع مقدس در تبریز باعث شد ایشان نتوانند در این همایش شركت كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز