خبرگزاری کار ایران

دومین روز همایش صباحی بیدگلی در آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۱

ارزش گذاشتن به شعرایی كه در وصف اهل بیت و حضرت ابا عبدالحسین (ع) شعر سروده اند باید بیش از این در دستور كار مسئولین فرهنگی كشور قرار گیرد.

ایلنا – آران و بیدگل: شب شعر بسیار با شكوهی شامگاه چهارشنبه با حضور شاعران كشور، مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و امام جمعه آران و بیدگل، مسئولین شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل، خانوده معظم شهدا، روسا و اساتید دانشگاه و یازده میهمان از كشورهای خارجی در دومین روز همایش بین المللی صباحی بیدگلی درآرامگاه این شاعر نامدار در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل در این مراسم بسیار با شكوه « حجت الاسلام صدیقی»  معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی كاشان ضمن سرودن ابیاتی از صباحی بیدگلی به نتیجه بخش بودن برگزاری اولین همایش نكوداشت حاج سلیمان صباحی بیدگلی در كاشان و آران و  بیدگل اشاره كرد و گفت: ارزش گذاشتن به شعرایی كه در وصف اهل بیت وحضرت ابا عبدالحسین (ع) شعر سروده اند باید بیش از این در دستور كار مسئولین فرهنگی كشور قرار گیرد.

در ادامه این مراسم شعرا ی نامدار كشورمان و مداحان اهل بیت (ع) اشعار خود را سرودند و از مولانا حاج سلیمان صباحی بیدگلی به عنوان شاعری كه در راه اندازی و استمرار نهضت و به نتیجه رسیدن آثارش از همه بیشتربوده است نام بردند.

دلیل استقبال بی نظیر مردم شهرستان آران و بیدگل در برگزاری اولین همایش نكوداشت صباحی بیدگلی و دیگر همایش های این چنینی به خاطر عشق و علاقه مندی زیاد آنها به ائمه اطهار (ع) و اینكه با تقدیم بیش از 760 شهید به انقلاب اسلامی ایران و كسب رتبه اول ایثارگری كشور نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند.

گفتنی است 70 درصد هزینه اجرای این همایش را هیئت امنای شهرك صنعتی صباحی بیدگلی تقبل کرده و مابقی با همكاری دانشگاههای كاشان، پیام نور آران و بیدگل و كاشان، وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور، فرهنگستان و ادب فارسی، شورای گسترش زبان و ادبیات خارجی، انجمن ترویج و ادب فارسی، دایره المعارف بزرگ اسلامی، شهرداری كاشان و آران و بیدگل انجام شده است.

مراسم اختتاحیه این هما یش صبح روز چهارشنبه دردانشگاه آزاداسلامی كاشان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز