خبرگزاری کار ایران

شوراهای دانش آموزی میدان تمرین برای مشاركت سازنده در مدیریت آینده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۴۵

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت اموزش و پرورش كاشان گفت: شوراهای دانش آموزی میدان تمرین دانش آموزان برای مشاركت سالم و سازنده در مدیریت آینده جامعه است

ایلنا - كاشان: معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت اموزش و پرورش كاشان گفت: شوراهای دانش آموزی میدان تمرین دانش آموزان برای مشاركت سالم و سازنده در مدیریت آینده جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان "سید احمد افراشی" روز چهارشنبه در آیین برگزاری انتخابات دشوراهای دانش آموزی در مدرسه راهنمایی ابن سینای كاشان افزود: اگر اهداف شورا اجرایی شود و دانش آموزانتوانمند به معنایبرترین نماینده دانش آموزان انتخاب شوند،آثار روشنی برای مدرسه و در سطح كلان برای جامعه دارد.

به گفته وی، مهمترین هدف شوراها، ایجاد روحیه مشاركت و مسئولیت پذیری و تعمیق باورهای دینی، مدرسه محوری با مشاركت دانش آموزان است.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی به معنای واقعی كلمه، پوست اندازی در حوزه آموزش و پرورش است هم در محتوا و طرح كتابهای درسی و هم د ررویكرد نظام آموزشی كه شاخص آن دانش آموز محوری است.

وی تاكید كرد: مدرسه موفق و كارآمد، مدرسه ای است كه با مشاركت فعال دانش آموزان برای تحقق اهداف آموزشی اداره می‌شود.

به گفته وی، ثمره اجرای نظام آموزشی بر پایه سند تحول، حیات طیبه برای دانش آموزان است و بر این اساس مسوولیت دانش آموزان، فراتر از فعالیت های فردی است كه آغاز آن از شوراهای دانش آموزی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت اموزش و پرورش كاشان گفت هدف نهایی شوراهای دانش آموزی مشاركت و تولید فكر تا رسیدن به قله های رفیع توسعه جامعه است كه نقطه اغاز آن مدرسه است.

افراشی، با اشاره به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اصلاح سبك زندگی تصریح كرد: شوراهای دانش آموزی این موضوع را مورد توجه قرار دهند و مسیر فعالیت شورا قرار دهند كه بستر پاسخگویی و راهكار حل آن از مدرسه شروع می شود.

كارشناس مسئول فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش كاشان گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی امسال در 280مدرسه این شهرستان همزمان با سراسر كشور برگزار می شود.

"غلامرضا كوهی" افزود: امسال كه پانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی است، بیش از 57 هزار دانش آموزی كاشانی، دو هزار نفر از نمایندگان خود را انتخاب می كنند.

به گفته وی، در ارزیابی شوراهای دانش آموزی در سال گذشته 3 مدرسه كاشان صاحب عنوان برتر استان اصفهان شدند.

به گفته وی، مدرسه "ابن سینای" كاشان، در گروه راهنمایی دخترانه و مدرسه "حمید اصفهانیان" به عنوان شورای برتر در گروه راهنمایی پسرانه معرفی شدهاند.

وی اظهار داشت: دبیرستان "سیدعلی محمدیان" كاشان نیز به عنوان شورای دانش اموزی برتر در گروه متوسطه دخترانه انتخاب شده است.

كوهی افزود: در سوم آبان هر سال، انتخابات شوراهای دانش آموزی با هدف تقویت روحیه مشاركت پذیری و خودباوری در مدارس سراسر كشور برگزار می‌شود.‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز