خبرگزاری کار ایران

45درصد سارقان و مجرمان حرفه‌ای اصفهان غیربومی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴

اگر نوسانات بازار ارز و سکه واقعی بود باید تاثیر فوق العاده‌ای در حوزه وقوع جرایم به جا می‌گذاشت/ در نیمه نخست امسال ۳۱۴ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار که در زمینه سرقت از منزل، مغازه، خودرو، موتورسیکلت، اموال داخل خودرو، کیف قاپی و دیگر سرقت‌های همراه با خشونت، فعالیت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

ایلنا - اصفهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از افزایش یک درصدی وقوع جرم در نیمه نخست امسال و با وجود نوسانات بازار ارز و سکه خبر داد و اعلام کرد: بررسی های دقیق پلیس آگاهی نشان می دهد، 2/45 درصد سارقان و مجرمان حرفه ای در استان، غیر بومی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ حسین حسین‌زاده در نشست خبری با اشاره به تمرکز ویژه پلیس بر سرمایه های اجتماعی برای پیشگیری از وقع جرم، گفت: مهم ترین سرمایه های اجتماعی ما، هنجارسازها هستند و مروجان اخلاق و مذهب یعنی روحانیان، علما، اساتید دانشگاه و معتمدان محلات.

وی توجه به اخلاق، مذهب و ارزش ها و هنجارها را کلید کاهش جرم در جامعه و خلوت شدن زندان ها دانست و افزود: نا امنی زمینه ساز انزوا و گوشه گیری افراد جامعه، افزایش انتقام های خصوصی و تشویق دسته های حمایتی است در حالی که برقرار امنیت در جامعه، آرامش سکون و پیشرفت، خلاقیت و نوآوری را برای مردم فراهم می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به دستگیری باند سارقان مسلح که از اتباع بیگانه بودند در آستانه هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: این سارقان به 13 کارگاه صنعتی در اطراف اصفهان دستبرد زده بودند و با ضرب و شتم نگهبانان و استفاده از سلاح های سرد و گرم، اقلام صنعتی محل را به سرقت می بردند.

وی از شناسایی و دستگیری اعضای این باند، دو ماه پس از ارتکاب اعمال مجرمانه آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: سردسته باند، عزیز- م، 26 ساله و دارای سوابق متعدد کیفری است که با گروهی از بستگان خود، یک باند سرقت را تشکیل داده بودند و در اختیار مراجع قانونی برای اعمال مجازات قانونی همچنین طرد از کشور قرار گرفته است.

سرهنگ حسین زاده در ادامه از دستگیری سه سارق مسلح که با استفاده از موتور سیکلت در شهر اقدام به ربودن گردنبند عابران زن و مرد می کردند، خبر داد و گفت: تحرکات مجرمانه این افراد بسیار خطرناک بوده و حتی در چندین مورد، با مال باختگان درگیر شده و از سلاح سرد و خشونت استفاده می کردند.

وی از شاخص ترین عملیات معاونت آگاهی نیروی انتظامی استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال را دستگیری 115 باند از مجرمان حرفه ای و سابقه دار عنوان کرد و ادامه داد: 314 نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار که در زمینه سرقت از منزل، مغازه، خودرو، موتورسیکلت، اموال داخل خودرو، کیف قاپی و دیگر سرقت های همراه با خشونت، فعالیت می کردند نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به ارتکاب چندین فقره جرم از سوی افراد غیر بومی ساکن در اصفهان، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر، نقش اصلی را در وقوع جرایم دارد از جمله در قتل زن 45 ساله ای در سپاهان شهر اصفهان که قاتل، مردی 26 ساله و اهل یکی از شهرهای استان خوزستان بود.

وی به شهروندان توصه کرد از مسافرکش ها و وسایل نقلیه شخصی برای رفت و آمد در شهر و یا بین اصفهان و شهرک های اطراف آن استفاده نکنند و گفت: هر از گاهی، شخصی در قالب مسافرکش، مبادرت به ارتکاب جرم می کند و به تازگی نیز باندی از سارقان مسافرکش شناسایی و دستگیر شده اند که اقدام به سوارکردن مسافر در میادین اصلی شهر، به مقصد سپاهان شهر، بهارستان و شهرک های اطراف می کردند اما در میان راه و با استفاده از تاریکی شب، اموال مسافران را به سرقت می بردند، در این شرایط وضع جابجایی مردم در شهر را قابل بهبود می دانیم.

سرهنگ حسین زاده همچنین از شناسایی سارقان مسلحی که هفته گذشته به یک مغزه طلافروشی در شهر دستبرد زده بودند خبر داد و گفت: این سارقان با استفاده از نبود تجهیزات ایمنی مانند شیشه ضد گلوله، دزدگیر و دوربین، موفق شدند شیشه مغزه را شکسته و برخی از اقلام موجود در ویترین طلافروشی را ظرف کمتر از 43 ثانیه بدزدند.

وی با اشاره به کشف و شناسایی 85 درصد جرایم رخ داده در نیمه نخست امسال افزود: این نشان می دهد بسیاری از نوسانات بازار ارز و سکه مصنوعی است و از سوی عوامل ضد انقلاب و معاندان ایجاد می شود چرا که اگر نوسانات واقعی بود باید تاثیر فوق العاده ای در حوزه وقوع جرایم به جا می گذاشت.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اصفهان را با وجود تعداد زیادی کارگاه و واحد تولیدی، از پایگاههای طلاسازی کشور خواند و گفت: بیش از 700 واحد طلای کیفی داریم که مصنوعات طلا را به سراسر کشور حمل می کنند اما با مشکلی روبرو نشده اند.

وی هماهنگی تمام نهادهای اثرگذار در حوزه امنیت، حضور شبانه روزی پلیس در نقاط آلوده و جرم خیز، کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار و برخورد شایسته و جدی مقامات قضایی را دلیل اصلی برتری اصفهان در کشف جرایم دانست و خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز قاتل یک پسربچه 11 ساله در دولت آباد اصفهان که از اقوام این خانواده بود، شناسایی و دستگیر شد با این حال کشف جرم نمی تواند تمام ضایعات و تالمات ناشی از وقوع آنرا از بین ببرد و به همین دلیل است که بر پیشگیری تاکید بیشتری داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز