خبرگزاری کار ایران

دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان اصفهان تجلیل شدند

کد خبر : ۱۲۷۵۱

از سال ۸۳ تاکنون به بیش از ۶۰ هزار نفر دانش آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی کتاب‌های آموزشی مورد نیاز توسط حمل و نقل و پایانه‌ها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

ایلنا - اصفهان: از سال ۸۳ تا کنون به بیش از ۶۰۰۰۰ نفر دانش آموز ساکن حاشیه راه های استان اصفهان آموزش‌های ترافیکی داده شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در مراسم تجلیل از مربیان، دانش آموزان نمونه ساکن در حاشیه جاده‌های استان گفت: همه ساله در ابتدای سال تحصیلی آموزش های لازم ترافیکی به مربیان مدارس حاشیه راه های استان داده شده و این امر موجب کاهش تصادفات دانش آموزان مدرسه‌های این مناطق شده است.

حسین علی شمعانیان افزود: از سال ۸۳ تاکنون به بیش از ۶۰ هزار نفر دانش آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی کتابهای آموزشی مورد نیاز توسط حمل و نقل و پایانه‌ها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

شمعانیان ایجاد ۷ پارک ترافیک در ۷ شهرستان استان اصفهان از جمله گلپایگان، درچه، کاشان، مبارکه، اصفهان، تیران با همکاری شهرداری برای آموزش فیزیکی به کودکان از اقدامات دیگر اداره کل برشمرد و افزود: ۱۸۰ مدرسه در مجاورت راه های شریانی استان شناسای شده ونزدیک به ۲۰۰ مدرسه تاکنون در مقاطع ابتدای و راهنمای آموزش های ترافیکی لازم را به دانش آموزان داده‌اند.

در ادامه این مراسم سرهنگ نیکبخت رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: یکی از بهترین دوران برای درک و یادگیری آموزش های انظباط اجتماعی و همچنین راهنمایی و رانندگی مقطع نوجوانی است.

وی افزود: ما معتقدیم که اگر فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از مدارس شروع شود قطعا ً این فرهنگ در کل جامعه نیز نهادینه خواهد شد و با آسیب‌ها و مشکلات کمتری در آینده روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به کم شدن حوادث فوتی دانش آموزان در حاشیه جاده‌های استان افزود: نتیجه این آموزش‌ها و مراقبت‌ها این بوده که تاکنون شاهد هیچ گونه حادثه تلخ تصادف فوتی در خصوص دانش آموزان درحاشیه جادهای استان نبودیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه افزود: مثلث ترافیک شامل آموزش – مهندسی ترافیک واجرای مقررات ۳ اصل حفظ امنیت رانندگان در جاده‌ها می‌باشد.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان در راستای آموزش مربیان و دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان به این نکته اشاره کرد که اصفهان در اکثر مباحث ترافیکی در کشور موفق بوده و در مراسم تجلیل از راهداران محله کشور استان اصفهان مقام اول را بدست آورد.

در ادامه این مراسم   معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود ۹۰ درصد از علل حوادث رانندگی عامل انسانیست و شاه کلید راه حل مشکلات به رفتار انسان‌ها باز می‌گردد.

مهدی جمالی‌نژاد کاهش حوادث رانندگی را مشروط به نهادینه شدن اصل آموزش ایمنی و ترافیک در بین مردم دانست و افزود: با آموزش بهینه در سنین کودکی به لحاظ اهمیت تاثیر پذیری آموزش در سنین پایین می‌توان به جایگاه مطلوب رسید.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها از سال ۸۱ تاکنون بیان داشت: اجرای این طرح با هدف ایجاد شرایط ایمن، بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلافات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان است.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از دانش آموزان و مربیان نمونه مدارس حاشیه راه های استان تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز