خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد:

کاهش 5/12 درصدی ازدواج و رشد ۷ درصدی طلاق در اصفهان

کد خبر : ۱۰۹۰۵

به صورت میانگین هر ساعت 7/2 نفر در اصفهان فوت می‌کنند و 3/9 نوزاد به دنیا می‌آیند / از هر ۶ ازدواج، یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

ایلنا - اصفهان: مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان از کاهش 5/12 درصدی ازدواج و کاهش ۷ درصدی طلاق درنیمه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد: نسبت امید به زندگی در اصفهان، ۶ ماه از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود علی‌پور، در نشستی خبری، گفت: در نیمه نخست امسال، ۴۰ هزار و ۳۵۶ واقعه ولادت ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴/۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رشد ۴/۴ درصدی ثبت ولادت در استان اصفهان، اظهار داشت: به صورت میانگین، هر ساعت 3/9 واقعه ولادت در ۶ ماهه امسال رخ داده، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹ / ۸ واقعه بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان یکی از دلایل افزایش ولادت را رسیدن متولدان دهه ۶۰ به سن باروری دانست و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۴ نفر فوت کرده‌اند و بر اساس این نرخ که 7/4 درصد از سال گذشته بیشتر است، به صورت میانگین هر ساعت 7/2 نفر در اصفهان فوت می‌کنند.

وی همچنین از ثبت ۵۸ هزار و ۳۰۰ واقعه فوت که در سالهای گذشته مجهول مانده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای ۶ ماهه امسال، ۲۴ هزار و ۵ ازدواج در استان اصفهان صورت گرفته که در مقایسه با آمار سال قبل، حکایت از رشد منفی 5/12 درصدی دارد.

علی‌پور نسبت ازدواج به طلاق را ثبت یک جدایی از میان هر ۶ ازدواج اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال، ۴ هزار و ۲۹۳ واقعه طلاق انجام شده که ۴ هزار و ۶۱ مورد آن مربوط به جامعه شهری و ۲۳۲ طلاق در جامعه روستایی رخ داده است.

وی بیشترین زاد و ولد را در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال دانست و ادامه داد: کمترین ولادت‌ها نیز در میان مادران کمتر از ۱۵ سال، با ثبت ۵ ولادت به ثبت رسید.

مدیر کل ثبت احوال میانگین سن طلاق را در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بیان کرد و گفت: نزدیک به ۵/۲۶ درصد طلاق‌ها که شامل هزار و ۳۸ جدایی بوده، در همین گروه سنی رخ می‌دهد.

وی از میان متولدان نیمه نخست امسال، ۲۰ هزار و ۴۷۵ نوزاد را پسر و ۱۹ هزار و ۸۸۱ نوزاد را دختر دانست و تصریح کرد: در آمار فوت شدگان نیز تعداد ۶ هزار و ۸۷۱ نفر مرد و ۵ هزار و ۶۷۱ نفر، زن بوده‌اند که نشان می‌دهد نرخ تولد و مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان است.

به گفته این مسوول، نام‌های امیر علی، علی، امیر حسین، محمدطا‌ها و ابوالفضل، ۵ نام پرکاربرد در اصفهان به شمار می‌آیند و برای نامگذاری نوزدان دختر نیز اسامی زهرا، نازنین زهرا، ریحانه و هستی بیشترین کاربرد را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز