خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:

برگزاری جشنواره رضوی موجب تسّری هنر با رویکرد فرهنگ رضوی در سطح جامعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۹

با برگزاری این جشنواره پیوند عمیق تری بین مردم با ارزش‌ها و معارف دینی به وجود می‌آید و علاقه آنان به حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در آثار هنری متجلی می‌شود.

ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان و سبک زندگی رضوی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رضوی در کشور حرکت هدفمند و با ارزشی است افزود: برگزاری این جشنواره موجب تسّری موضوع هنر با رویکرد فرهنگ رضوی در سطح جامعه می‌شود.
به گزارش ایلنا از اصفهان، وی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره پیوند عمیق‌تری بین مردم با ارزش‌ها و معارف دینی به وجود می‌آید و علاقه آنان به حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در آثار هنری متجلی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این جشنواره در دو رشته نگارگری و طراحی نقوش سنتی با موضوعات نماز طلب باران، مناظره امام رضا (علیه السلام) با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب، شهادت امام رضا (علیه السلام) برگزار شده است وتعداد آثار دریافت شده ۶۶ اثر است که ۳۱ اثر در بخش نگارگری و ۳۵ اثر در بخش طراحی نقوش سنتی است.

وی با اشاره به محدود کردن رشته‌های هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان تنها به دو رشته اظهار داشت: دو رشته نگارگری و طراحی نقوش سنتی دورشته مبنا و مادر در اکثر رشته‌های هنرهای تجسمی مانند تذهیب، قلمکاری، نقش‌های کاشی کاری و معماری، فرش و... هستند.

وی در ادامه گفت: تلاش ما در این جشنواره ایجاد پیوند بین هنرهای سنتی با سبک‌های هنری امروزی مانند انیمیشن است که این هنر امروزه دارای کاربرد و فراوانی وسیعی برای همه اقشار به خصوص کودکان و نوجوانان است که استفاده و کاربرد این هنرهای سنتی در هنرهای امروزی مانند انیمیشن هم از نظر اقتصادی و هم در بعد فرهنگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های بالای هنری است و مزیت نسبی هنر اصفهان در هنرهای تجسمی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آیین افتتاح و همایش تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی «۲۱ شهریور» در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اصحاب رسانه و مطبوعات برای انعکاس، اطلاع رسانی، تحلیل و نقد رویداد‌ها و اخبارنمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان تقدیر و تشکر کرد و افزود: این نمایشگاه به یک باز مهندسی با یک نقطه هدف متعالیتر نیاز داردتا آن را تبدیل به یک عرصه فرهنگی و علمی نماید که افراد علاقه‌مند و فرهیخته با جدید‌ترین دستاوردهای علمی آشنا شوند و مصدری برای موج آفرینی علمی و فرهنگی در طول سال باشد.

رییس دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اصفهان نیز در این نشست گفت: همزمان با دهه کرامت و در راستای بزرگداشت این دهه و ترویج و نهادنیه کردن سیره و روش حضرت معصومه (س) و امام رضا (علیه السلام)، مراسم ویژه این ایام در ۱۴۲۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجه السلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جشن زیر سایه خورشید، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مراسم‌های جشن و سخنرانی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه درخصوص تبیین سیره و روش حضرت معصومه (سلام الله علی‌ها) و امام رضا (علیه السلام)، برگزاری شب شعر رضوی در تعدادی از کانون‌های مساجد استان از ویژه برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز