خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه نمایشی پژوهش مهر خبر داد:

نمایش «سرشاخ» بر اساس نمایشنامه «کرگدن» بر روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۶

سرپرست گروه نمایشی پژوهش مهر ازآغاز اجرای نمایش «سرشاخ» بر اساس نمایشنامه «کرگدن» خبر داد.

ایلنا: سرپرست گروه نمایشی پژوهش مهر ازآغاز اجرای نمایش «سرشاخ» بر اساس نمایشنامه «کرگدن» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رادمهر کشانی با اعلام این خبر افزود: این اقتباس توسط کیوان نخعی صورت گرفته جز یکی از کارهای پربازیگری است که طی این سال‌ها در اصفهان اجرا شده است.

کشانی وجود ۳ نسل مختلف از بازیگران اصفهانی را در این نمایش یکی دیگر ازخصوصیات آن برشمرد و ادامه داد: این تنوع و تعدد بازیگران علاوه بر اینکه مدت زمان طولانی نمایش را تعدیل می‌کند می‌تواند سرعت سیرحوادث و وقایع را در داستان به نحوی برای مخاطب مقبول کند.

کشانی که هم اکنون نمایش «داغونا» را بر صحنه دارد اجرای کارهای اقتباسی را بیش از مخاطبان برای اهالی تئا‌تر مفید برشمرد و بیان داشت: امکان تماشای تئا‌تر در خارج از ایران برای بسیاری از اهالی تئا‌تر ممکن نیست و به همین دلیل از این طریق می‌توانند به متن‌های کلاسیک دسترسی پیدا کنند و با کارهای شاخص آشنا شوند و در رده بعد هم سلیقه مخاطبان با تماشای این آثار به نوعی ارتقا می‌یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به چه دلیل گروه پژوهش مهر در گونه خاصی کار اجرا نمی‌کند گفت: این کار گرچه به نظر عده ایی نادرست است و یک گروه باید تخصصی کار کند ولی به نظر من به عنوان یکی از اهالی گروه ما به این دیدگاه رسیده‌ایم که در تنوع ژانر‌ها و تعدد متن هاست که ظرائف کار یک بازیگر یا کارگردان بروز می‌کند و با این شیوه می‌توان مخاطبی را تربیت کرد که بعد از مدتی بیننده حرفه ایی تئا‌تر است.

کشانی ابراز امیدواری کرد: شاید در ابتدا به نظر عده ایی این خوشبینانه نگری است ولی اگر بخواهیم از اول فقر به فکر این باشیم که مخاطب بیاد کار را ببیند به جایی نمی‌رسیم، بلکه باید برای مخاب برنامه ریزی کرد.

سرپرست گروه نمایشی پژوهش مهر درباره این نمایش اظهار داشت: وجود ۳ نسل متفاوت در این کار می‌تواند جوان تر‌ها را پیشکسوتان آشنا کرده و قدیمی‌تر‌ها نیز در کنار جوان تر‌ها اکتیویته بیشتری از خود بروز می‌دهند و در لایه‌های زیرین نمایش شاهد کاری پویا‌تر هستیم.

گفتنی است نمایش سرشاخ از روز۲۰ مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز