خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اقتصاد مقاومتی رمز خوداتکایی است

کد خبر : ۴۵۸۵۴

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز و رموز خوداتکایی واقعی یاد کرد و بیان داشت: همه در این سنگر باید جهادگونه وارد شویم و بیش از هر زمان دیگر بخش خصوصی عالمانه ورود پیدا کند و اجازه ندهد دشمن با تنگناهای اقتصادی حیثیت و آبروی کشورمان را به خطر بیندازد.

ایلنا – اردبیل: رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز و رموز خوداتکایی واقعی یاد کرد و بیان داشت: همه در این سنگر باید جهادگونه وارد شویم و بیش از هر زمان دیگر بخش خصوصی عالمانه ورود پیدا کند و اجازه ندهد دشمن با تنگناهای اقتصادی حیثیت و آبروی کشورمان را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تسهیل و شتاب در صادرات به عنوان یک اصل در اقتصاد مقاومتی نیازمند رفع قوانین دست و پا گیر و بسیار شکننده دارد.

حسین پیرمؤذن در نشست مشترک با رؤسای کمیسیون‌های اتاق اردبیل اظهار داشت: در اقتصاد یک کشور در کنار اصالت تولید، صادرات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه ما در سایه صادرات گسترده و فراگیر با کشورهای مختلف می‌توانیم از چمبره تحریم‌های اقتصادی نجات پیدا کنیم.

وی با گلایه از موانع مختلف بانکی، مالیاتی و گمرکی در حوزه صادرات و عدم حمایت واقعی از این حوزه با شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: صادرات در اقتصاد مقاومتی اصلی انکارناپذیر است که می‌تواند به گستردگی و تحول‌آفرینی این بخش بیش از گذشته کمک کند.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: بررسی‌های دقیق و کارشناسی نشان می‌دهد برای گریز از بن‌بست‌های اقتصادی در شرایط تحریم باید زمینه صادرات را فراهم آورد.

این مسئول مهیا شدن این زمینه را نیازمند حمایت جدی دستگاه‌های مختلف و تقویت جبهه تولید با کیفیت اعلام کرد و ادامه داد: زمانی صادرات افزایش می‌یابد که مؤلفه‌های مهمی همچون کیفیت تولید به همراه قوانین آسان و سهل برای صادرات و همچنین توسعه این بخش مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی که اقتصاد ریاضتی را تجربه می‌کنند از نداری رنج می‌برند در حالی که اقتصاد مقاومتی ما هیچ سنخیتی با اقتصاد ریاضتی ندارد چرا که توانمندی‌های کشورمان ثابت شده و بسیار غنی به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم صادرات روان به همراه تقویت این جبهه با کشورهای همسایه را شاهد باشیم باید قوانین دست و پا گیر برطرف شده و امکان اعطای صدور مشوق‌های صادراتی نیز فراهم آید.

پیرمؤذن به تشکیل کنسرسیوم صادراتی اردبیل با شهر رئوتوف روسیه اشاره کرد و گفت: زمینه‌های صادراتی اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به کشورهای همسایه باید بیشتر از این تقویت شود.

نماینده بخش خصوصی از کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز به عنوان بازارهای اصلی توسعه صادرات کشورمان یاد کرد و افزود: در حال حاضر تلاش بخش خصوصی توسعه روابط با کشورهای همسایه و ایجاد فضای تعاملی برای تقویت صادرات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز