خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیر:

برگزاری جشنواره سنتی آش‌های محلی در نیر

جشنواره سنتی آش‌های محلی برای هفتمین بار 17شهریور در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

نیر - ایلنا:جشنواره سنتی آش‌های محلی برای هفتمین بار در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، سید حمید عباداللهی فرماندار نیر صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه تفریحی گردشگری گفت: این جشنواره 17 شهریور ماه برگزار می‌شود بطوریكه از آشپزان متعدد به‌ویژه بانوان توانمند دعوت شده تا قدیمی‌ترین آش‌ها و دست‌پخت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه همه ساله این جشنواره با هدف جذب گردشگران و همچنین بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب برای معرفی توانمندی‌های بانوان و جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌شود امسال نیز 17 شهریور ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

فرماندار نیر تصریح کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه در معرفی بولاغلار به عنوان یک منطقه گردشگری بی‌نظیر مؤثر بوده است بلکه به معرفی بیش از صدها آش سنتی در منطقه نیز کمک کرده و نسل امروز را به احیای برخی از سنت‌ها ترغیب و تشویق کرده است.

عباداللهی افزود: در جشنواره امسال قرار است بیش از 50 نوع آش سنتی پخته شده و در معرض دید عموم و مسابقه قرار گیرد تا به برترین آشپزها جوایزی اهدا شود.

وی گفت: ما در کنار برگزاری این جشنواره سعی داریم به هر نحوه ممکن توانمندی‌های شهرستان را در حوزه گردشگری معرفی کنیم چراکه معتقدیم نیر به عنوان یکی از معبرهای ورود به استان اردبیل همه‌ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر و توریسم داخلی و خارجی است.

فرماندار نیر در ادامه از پاکسازی و احداث مجتمع‌های آب درمانی مدرن در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: شهرستان نیر از ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری اعم از منابع طبیعی، آثار باستانی و جاذبه‌های تفریحی توریستی برخوردار است و با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق استان به شمار می‌رود.

عباداللهی گفت: ‌در سال‌های اخیر سعی شده است با برگزاری جشنواره‌های تابستانی علاوه بر جذب مسافران و گردشگران علاقمندان بی‌شماری را نیز در حوزه سرمایه‌گذاری فرا بخوانیم تا بتوانند از بستر به وجود آمده در توسعه همه‌جانبه شهرستان استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر منطقه گردشگری بولاغلار در این شهرستان منطقه نوالر، غارهای صخره‌ای، کاروانسراهای تاریخی، قلعه‌ها و آب‌های گرم مختلف و همچنین برخی روستاهای تاریخی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه گردشگری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز