خبرگزاری کار ایران

دبیر بزرگداشت هفته قوه قضائیه آذربایجان غربی:

بی‌اطلاعی مردم از قوانین پرونده‌های قضایی را بیشتر کرده است

کد خبر : ۸۳۱۶۹

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: بیشتر از 50 درصد مردم در مقام دفاعیات خود در محاکم قضایی استان، اظهار به بی‌اطلاعی از تخلف یا جرم بودن عمل ارتکابی خود و ناآشنایی ازقوانین، وظایف و تکالیف خود می‌کنند.

ایلنا: دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: بالای 50 درصد مردم درمقام دفاعیات خود در محاکم قضایی استان، اظهار به بی اطلاعی از تخلف یا جرم بودن عمل ارتکابی خود و ناآشنایی ازقوانین، وظایف وتکالیف خود میکنند

علی عمرانی درگفتگو با خبرنگاران به برنامه‌های تدارک دیده شده دادگستری استان در هفته بزرگداشت قوه قضائیه پرداخت و افزود: نداشتن اطلاع کافی مردم از قوانین، وظایف و تکالیف‌شان یکی از علل اصلی افزایش حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم با برنامه‌ریزی‌های لازم برای اطلاع‌رسانی وسیع و افزایش آگاهی مردم از قوانین، تا حدودی حجم ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم را بکاهیم.
وی اظهارداشت: برای این منظور برنامه‌های مختلفی را در هفته بزرگداشت قوه قضائیه درسطح استان به اجرا می‌گذاریم که اطلاع‌رسانی وسیع از طریق بیش از 30 برنامه رادیو و تلویزیونی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
عمرانی درادامه به برنامه های هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: سخنرانی رئیس کل دادگستری استان درخطبه‌های نماز جمعه آینده درخصوص عملکرد دادگستری کل آذربایجان غربی و اهمیت اطلاع مردم از قوانین و مقررات، دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و شهرستان‌ها، تجدید میثاق با شهدا و غباروریی مزار این عزیزان، برپایی همایش قدردانی از قضات و کارمندان نمونه استان و دیدار چهره به چهره قضات و وکلا و مسئولان قضایی استان با زندانیان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که در این هفته به اجرا گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: ملاقات عمومی رئیس کل دادگستری استان با مردم، حضور مسئولان قضایی در مساجد پر جمعیت بعد از نمازهای مغرب و عشا جهت پاسخگویی به سوالات و مسائل قضایی مردم و برپایی مجلس یادبود شهدای 7 تیر، نیزاز دیگربرنامه‌های این هفته است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه خاطرنشان ساخت: برنامه‌های این هفته بدون تعطیلی دادگاه‌ها در سراسر استان و اغلب در اوقات بعد از ظهر اجرا می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز