خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

سرمایه گذاری هندی‌ها در آذربایجان غربی

کد خبر : ۸۰۵۴۶

یکی ازدستاوردهای مهم سفر به هندهماهنگی برای تشکیل میز اقتصادی ایران درهندبا هدف توسعه همکاریهای تجاری و بازرگانی دو کشور بود.

 عباداله اکبری گفت: یکی ازدستاوردهای مهم سفر به هندهماهنگی برای تشکیل میز اقتصادی ایران درهندبا هدف توسعه همکاریهای تجاری و بازرگانی دو کشور بود.

به گزارش ایلنا عبداله اکبری درگفتگو باخبرنگاران اظهارداشت: سفر هیئت اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی به هندوستان تشکیل میز اقتصادی ایران در این کشور برای تحقق چشم انداز مبادلات تجاری فی ما بین دو کشور و ارائه مشوق های لازم به سرمایه گذاران هندی در بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم اعزام هیئتهای تجاری به سایر کشورها ضروری است، اظهار داشت: توسعه فضای صادرات غیر نفتی ایران و استفاده از ظرفیتهای متقابل برای تامین اقلام ضروری کشور از ضروریات اعزام هیئتهای تجاری بوده که پیگیری مصوبات این سفرها باید مورد توجه جدی مسئولان، تجار و تولید کنندگان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هندوستان به دلیل گستردگی جمعیت و کمبود منابع بازار هدف خوبی برای فروش تولیدات استان بویژه مواد غذایی و پوشاک است، تصریح کرد: عقد قرار همکاری های صنعتی و فنی و مهندسی از دیگر دستاوردهای سفر هیئت تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی به هندوستان بود.

اکبری با اشاره به پتانسیل بالای هند در حوزه سخت افزار کامیپوتر و موقعیت ویژه آذربایجان غربی برای ترانزیت محصولات تولیدی این کشور به اروپا، گفت: با توجه به قدمت تاریخی هند در حوزه ساخت جواهرات از طلا و وجود معادن غنی طلا در تکاب امیدواریم صنایع پایین دستی با سرمایه گذاری هندوستان در این منطقه ایجاد شود که در این راستا جذب سرمایه گذار برای استخراج و فرآوری سایر محصولات معدنی ضروری است.

وی با اشاره به استقبال هندوستان از محصولات کشاورزی، خشکبار و بوِیژه کنسانتره آذربایجان غربی در جریان این سفر، گفت: با توجه به کافی نبودن منابع داخلی هند و واردات کنسانتره بی کیفیت چینی، مسئولان این کشور ضمن آشنایی با ویژگی ها و مزایای کنسانتره استان علاقه مند به همکاری تجاری در این حوزه با استان شدند.

دربخش دیگری ازاین نشست وی درپاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درخصوص وضعیت اسفناک واحدهای تولیدی صنعتی که برخی تعطیل وبرخی نیز درحال تعطیل شدن است پاسخ داد: ازمهم ترین علل تعطیل شدن واحدهای تولیدی صنعتی ضعف مدیریت وهمچنین بروز نبودن مدیران به تکنولوژی روز است وی ازدیگر عوامل کاهش تولید واحدها را بالاآمدن قیمت هادانست.

وی افزود:یکی د یگر ازعوامل پایین آمدن تولید درواحدهای تولیدی صنعتی افزایش 30 درصدی قیمت ها است.

اکبری افزود:برخی ازواحدهایی که تعطیل شده اند دردوران مدیریت بنده نبوده اما همچنان پی گیر مشکلات این واحدها هستم بطوریکه برای تسریع درحل مشکلات این واحدها 15میلیارد تومان مصوب شده که برای سرمایه درگردش دراختیار واحدها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سعی می کنیم منابع مالی دیگری برای سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی صنعتی معرفی کنیم.

شایان ذکر است رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی ازپاسخ دادن به سئوال خبرنگار ایلنا درخصوص آمارواحدهای تعطیل شده خوداری کرداین درحالی است که درطول چهار سال اخیر بیش از50 واحدتولیدی صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز